I.D. R Pikes Peak – z elektriko med oblake
Volkswagen je predstavil superšportni model I.D. R Pikes Peak na izključno električni pogon, ki se bo 24. junija letos preizkusil na znameniti gorski dirki Pikes Peak v Colorado Springsu v ZDA.
Volkswagnovi konstruktorji si želijo s superšportnikom, lažjim od 1.100 kilogramov, ki ga poganja električni motor z močjo 500 kW (680 KM) in z navorom 650 Nm, kar med drugim omogoča pospeške od 0 do 100 kilometrov na uro v 2,25 sekunde, na »dirki med oblake« izboljšati dosedanji rekord za električna vozila, ki znaša 8:57,118 minute.
Za volanom električnega superšportnika bo sedel vrhunski voznik in branilec naslova dirke Pikes Peak Romain Dumas. 39-letni Francoz obožuje tovrstne izzive in je poleg treh zmag na »dirki med oblaki« tudi dvakratni zmagovalec 24-urne preizkušnje v Le Mansu.
Samo en poskus za rekord
Start zahtevne preizkušnje je na 2.862 metrih nadmorske višine, voznika pa čaka 1.440 metrov vzpona, 156 zavojev, 100-odstotno asfaltna proga in samo en poskus – na lovu za rekordom za električna vozila morata biti 24. junija 2018 tako tehnika kot voznik v vrhunski formi, pri čemer pomembno vlogo igrajo tudi zunanji pogoji. Na 4.302 metra visokem vrhu Pikes Peak, ki je hkrati tudi cilj dirke, so namreč tudi konec junija temperature pogosto pod zmrziščem.
»Volkswagnov cilj je, da z družino I.D. doseže vrh na področju električne mobilnosti. Udejstvovanje znamke Volkswagen na dirki Pikes Peak tako ne kaže samo smeri našega prihodnjega razvoja v avtomotošportu, temveč ima tudi velik simbolni pomen,« je dejal dr. Frank Welsch, član uprave znamke Volkswagen Osebna vozila, odgovoren za poslovno področje tehničnega razvoja. »Spoznanja na področju avtomotošporta kupcem že od nekdaj prinašajo prednosti. Zato upamo na njihove dragocene odzive za razvoj bodočih vozil modelske družine I.D. Udeležba na gorski dirki Pikes Peak bo vsekakor prava vzdržljivostna preizkušnja za električni pogon.«
Sledenje tradiciji
Inženirji so se tako kot v davnih letih 1985, 1986 in 1987, ko so pozornost zbujajočega Golfa za dirko Pikes Peak opremili z dvema motorjema, tudi tokrat odločili za dva pogonska vira. I.D. R Pikes Peak ima namreč dva električna motorja s sistemsko močjo 500 kW (680 KM).
Za shranjevanje energije služijo litij-ionske baterije, ki so tudi del serijskih vozil z električnim pogonom. Pričakovanja glede baterijskih celic so visoka: njihova energijska gostota je odločilen kriterij sistema v visokonapetostnem območju. Če so pri izdelavi serijskih vozil inženirji stremeli k največjemu dosegu, ta tokrat ni bil v osredju. Cilj je bila namreč čim večja zmogljivost motorja na poti do vrha Pikes Peak.
Približno 20 odstotkov potrebne električne energije bo proizvedenih med 20 kilometrov dolgo vožnjo. Formula za uspeh je regeneracija energije (rekuperacija): pri zaviranju se del zavorne energije preko električnih motorjev, ki v tem primeru delujejo kot generatorji, spremeni v električno energijo in shrani v baterijo. (mkr/foto VW)