Dinamično geografsko omejevanje je koristno
Nove tehnologije, kot sta dinamično geografsko omejevanje (geofencing) in bločne podatkovne verige (blockchain), lahko dopolnjujejo priključno hibridna električna vozila (PHEV) in pomagajo k čistejšemu zraku v mestnih središčih, kar zagotavlja pomembno prednost tako za mesta in meščane kot za upravitelje voznih parkov s temi vozili.
Ugotovitve so rezultat Fordove obsežne triletne raziskave potenciala gospodarskih vozil PHEV pri reševanju težav s kakovostjo zraka v mestih. S programom, v katerem je sodelovalo na ducate vozil Ford Transit in Tourneo PHEV v različnih voznih parkih mestnih in gospodarskih vozil v Londonu v Veliki Britaniji, Kölnu v Nemčiji in Valencii v Španiji so zbrali podatke več kot 400.000 prevoženih kilometrov.
Dinamično geografsko omejevanje
V mestnih središčih po vsej Evropi so čedalje pogostejša območja z zmanjšanimi izpusti. Fordova funkcija za geografsko omejevanje, ki je standardno nameščena v vozilih Ford Transit Custom PHEV, lahko pomaga izboljšati kakovost zraka v tistih delih mesta, kjer je to najbolj zaželeno.
Z geografskim omejevanjem je možno samodejno aktivirati način z električnim pogonom vozila za vožnjo brez izpustov, kadarkoli vstopi v območje z omejitvijo izpustov, ne da bi moral voznik ročno poseči.

Poskus z mestnim voznim parkom v Kölnu je naredil še korak dlje in pokazal, kako lahko tehnologija bločnih podatkovnih verig dopolni geografsko omejevanje in omogoči nadaljnje izboljšave kakovosti zraka. Čas vstopa vozila v geografsko omejeno območje in čas izstopa iz njega sta se zabeležila v bločno podatkovno verigo, to pa predstavlja varen in pregleden digitalni dnevnik s trajnimi časovnimi žigi zapisov, shranjenih na več računalnikih. ‘Zelene kilometre’ je tako možno varno shraniti, ustrezni deležniki, kot so mestne oblasti in lastniki voznih parkov, pa si jih lahko tudi izmenjujejo.
V poskusu so preverili tudi dinamično geografsko omejevanje: namesto fiksnih območij z omejitvijo izpustov, ki sprožijo način vožnje brez izpustov, Fordovo dinamično geografsko omejevanje ves čas prilagaja meje glede na podatke o kakovosti zraka, ki jih zajemata družba Climacell in mestna uprava v Kölnu.
Raziskavi v Kölnu in Valencii sta dokazali vrednost povezave med vozili in mesti, ki pomaga zmanjšati onesnaževanje zraka in zagotoviti skladnost z območji zmanjšanih izpustov. Od 218.300 km, ki jih je 20 vozil prevozilo v Kölnu in Valencii, jih je bilo izključno z električnim pogonom prevoženih skoraj pol (105.600 km), v geografsko omejenih območjih Kölna pa je ta delež celo presegel 70 odstotkov.
Hlajenje na poti
V raziskavi v Valencii so sodelovala majhna in srednje velika podjetja, ki s svojimi voznimi parki skrbijo za dostave, izvajajo storitve čiščenja ali zagotavljajo varovanje, njihove poti pa niso fiksno določene in jih popeljejo tudi ven iz mesta. Na tovrstnih daljših vožnjah je zelo koristen vgrajeni 1,0-litrski bencinski motor EcoBoost, ki na zahtevo polni baterijo vozila PHEV in podaljša doseg na več kot 500 km (po WLTP).
Del voznega parka v Valencii je bil tudi inovativni hlajeni dostavnik PHEV, opremljen z vgrajenim, na zunaj nevidnim električnim hladilnim agregatom Zanotti. Namesto, da bi za napajanje hladilnega sistema uporabili generator, so pri Fordu v sodelovanju z Zanottijem, vodilnim podjetjem s področja hlajenja transportnih vozil, ki je del skupine Daikin, in lokalnim za hlajenje specializiranim podjetjem Mebauto poskrbeli za drugačno električno rešitev. Ta v 18 minutah ohladi prostor za tovor in omogoča vožnjo brez izpustov, ko dostavnik deluje v izključno električnem načinu. (mpo/foto Ford)
