Audi A7 s tehnologijo kot večji sorodnik A8
Na slovenski trg je pripeljal novi Audi A7, ki bo kupce osvajal z bolj vpadljivim dinamičnim dizajnom
Pri Audiju poudarjajo, da ponuja A7 skoraj povsem enako tehnologijo kot večji sorodnik A8, bistvena razlika pa je v tem, da se za nakup osmice pogosteje odločajo tisti, ki so raje potniki s poklicnim voznikom in za nakup sedmice tisti kupci, ki raje sami sedijo za volanom.
Zunanja podoba novega, petvratnega gran turisma, ki meri v dolžino 4,97 m, v širino 1,91 m, v višino pa le 1,42 m izraža nov oblikovalski slog velikih površin z ostrimi robovi in igro svetlobe ter senc, kar bo po besedah Audijevih oblikovalcev mogoče videti tudi na prihajajočih manjših sorodnikih A7.
Zunanje mere vozila so v primerjavi s predhodnikom enake, notranjost potniške kabine pa je za 21 mm daljša, kar bodo občutili predvsem morebitni sopotniki zadaj. Prostornina prtljažnika znaša v osnovi 535 litrov, pri podrtih naslonjalih zadnjih sedežev pa 1.390 litrov.
Višja stopnja digitaliziranega upravljanja
Poleg vpadljive embalaže, ki že navzven izraža dinamičen značaj velikega kupeja, ponuja A7 tudi veliko napredne tehnološke vsebine. Voznik lahko z različnimi sistemi upravlja preko vmesnika MMI, ki sledi poudarjeni stopnji digitalizacije, videni že tudi v modelu A8. Kljub temu pa so, verjetno na zadovoljstvo številnih kupcev, za ključne funkcije ohranili tudi analogno upravljanje.
Del informacijsko-zabavnega sistema MMI je tudi navigacija, ki podatke prenaša s hitrostjo omrežja LTE in ima integrirano dostopno točko za WLAN. Navigacija se uči iz prevoženih poti in lahko vozniku postreže z lastnimi predlogi. Pot sistem izračuna prek spleta na strežnikih ponudnika HERE, kjer so na voljo v realnem času razpoložljivi podatki o celotni prometni situaciji.
Za novi A7 Sportback je na voljo 39 asistenčnih sistemov. Njihovo delovanje nadzoruje osrednji krmilnik (zFAS), ki nenehno izračunava podobo okolice. To mu omogoča niz senzorjev, ki v polnem obsegu vključuje pet radarskih senzorjev, laserski čitalnik, sprednjo kamero, štiri kamere za prikaz okolice vozila in dvanajst ultrazvočnih senzorjev.
Audijev (daljinsko vodeni) parkirni pilot in Audijev daljinsko vodeni garažni pilot, ki bosta na voljo tekom leta, samodejno zapeljeta gran turismo na parkirno mesto ali v garažo ter nazaj ven. Voznik funkciji aktivira in nadzoruje na svojem pametnem telefonu. Alternativno lahko v vozilu z ustrezno tipko vključi parkirni sistem Audi Parkpilot.
Kljub vsem digitalizaciji in sposobnostim samodejnega ukrepanja pa po zagotovilih konstruktorjev Audi A7, odvisno od stopnje opremljenosti, lahko še vedno ponuja veliko primarnih užitkov v vožnji. Med drugim po zaslugi dinamičnega štirikolesnega krmiljenja, športnega diferenciala, podvozja z uravnavanjem blaženja, športnega podvozja, prilagodljivega zračnega vzmetenja. Pri vseh trenutno razpoložljivih različicah pa je del serijske ponudbe tudi štirikolesni pogon quattro.
Blagi hibridni sistem za vse motorje
Kupe je ob vstopu na trg na voljo z motorjem 3.0 TFSI in motorjem 3.0 TDI. Pri obeh blagi hibridni sistem temelji na 48-voltnem glavnem električnem omrežju, litij-ionski bateriji in jermenskem zagonskem alternatorju (RSG), ki lahko zagotovi do 12 kW rekuperacijske moči. Funkcija start-stop se vključi že, ko se hitrost zmanjša na manj kot 22 km/h.
Za prenos moči pri motorju 3.0 TFSI skrbi sedemstopenjski menjalnik S tronic, pri motorju 3.0 TDI pa osemstopenjski menjalnik tiptronic. V kombinaciji z menjalnikom S tronic pogonski sklop quattro uporablja tehnologijo ultra, ki pogon zadnjih koles vključi le po potrebi.
Motor 3.0 TFSI, ki je zasnovan kot turbomotor V6, zmore 250 kW (340 KM) in navor 500 Nm. Z njim štirivratni kupe od 0 do 100 km/h pospeši v 5,3 sekunde in doseže najvišjo hitrost 250 km/h. Motor 3.0 TDI pa ima največjo moč 210 kW (286 KM) in navor 620 Nm ter za pospešek od 0 do 100 km/h potrebuje 5,7 sekunde. Drugi šest- in štirivaljni pogonski agregati bodo na voljo kasneje.
Za Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro S tronic bodo morali kupci odšteti od 84.900 EUR, za A7 Sportback 50 TDI quattro tiptronic pa 81.550 EUR. (mkr/foto mkr)