Audi raziskuje tehnologijo dvosmernega polnjenja

Integracija električnega avtomobila v hišno električno omrežje predstavlja jedro inovativnega raziskovalnega projekta za dvosmerno polnjenje pri katerem sodelujeta podjetji Audi in Hager Group.

Z naraščajočim številom registriranih električnih avtomobilov se povečuje tudi število mobilnih hranilnikov električne energije. To predstavlja velik potencial – če bi zagotovili inteligentno rabo kapacitete hranilnikov. Zato sta Audi in Hager Group skupaj razvila izhodišče za raziskave in rešitve, ki ustvarja finančne spodbude in ponuja večjo zanesljivost oskrbe: dvosmerno polnjenje.

Prilagodljiv hranilnik energije
Visokonapetostna baterija električnega avtomobila se ne samo polni prek domače polnilne postaje, temveč lahko kot decentralni shranjevalni medij energijo tudi oddaja v hišo. Če ima stranka fotovoltaični sistem, lahko električni avto služi kot začasni hranilnik za ekološko elektriko iz lastne proizvodnje.

Ko sonce ne sije več, lahko avto potem shranjeno elektriko odda v hišo. Dvosmerno polnjenje doma – imenovano tudi Vehicle to Home (V2H) – ima velik potencial, da se z njim lastniku hiše znižajo stroški elektrike in da se poveča stabilnost električnega omrežja. Kot naslednja razvojna stopnja je v kombinaciji z lastnim domačim hranilnikom mogoča skoraj popolna energetska samooskrba, pa tudi večja zanesljivost oskrbe v primeru popolnega izpada omrežja.

Dvosmerno polnjenje je dokaj preprosta ideja, ki temelji na visoki tehnologiji.

Uporaba predserijske tehnologije
Kar je v teoriji slišati preprosto, v praksi zahteva visoko stopnjo tehnične inteligence in usklajeno delovanje različnih tehničnih komponent tako na strani infrastrukture kot v vozilu. Pri raziskovalnem projektu so uporabili Audi e-tron s predserijsko tehnologijo polnjenja.

Za eksperimentiranje so Audijev popolnoma električni model s stensko polnilno postajo na enosmerni tok (DC), ki omogoča polnilno moč do 12 kW, povezali s prilagodljivo razširljivim domačim hranilnikom s kapaciteto 9 kWh. Ob morebitni serijski uporabi bi ta lahko zagotavljal fleksibilnost, ni pa to obvezni predpogoj za dvosmerno polnjenje. Ker je napetost vseh povezanih komponent na ravni enosmernega toka (DC), za povezavo med FV-sistemom in vozilom ni potreben razsmernik, kar je še posebno učinkovita rešitev.

Obstoječo tehnologijo v vozilih e-tron je mogoče povezati tudi s hišnimi sistemi.

Poraba cenejše elektrike
Pri dvosmernem polnjenju so v ospredju predvsem študije primerov, pri katerih lahko lastniki hiše z lastnim fotovoltaičnim sistemom vozilo stroškovno optimizirano polnijo z elektriko iz lastne proizvodnje.
Električni avto shrani presežek iz FV-sistema, ki ga ne porabijo električni porabniki v hiši. Če stranka uporablja različne električne tarife, lahko električni avto v času visoke tarife z energijo oskrbuje celotno hišo. Ponoči ali v času nižje tarife pa se avto potem s cenejšo elektriko napolni do želene ciljne napolnjenosti baterije.

Dvosmerno polnjenje tako ne zagotavlja samo optimizacije stroškov, temveč prispeva tudi k večji zanesljivosti oskrbe: v primeru izpada elektrike je sistem sposoben hišo oskrbovati z elektriko iz zmogljive visokonapetostne baterije, lahko pa celo omogoča samozadostno oskrbo stavbe brez električnega priključka. (mpo/foto Audi)

Z načrtovanjem polnjenja in porabe bo mogoče prihraniti pri ceni elektrike.

 

Več podrobnosti o dvosmernem polnjenju boste lahko prebrali v reviji Mehanik in voznik julij – avgust 2020.

 

 

Delite