Bo robot Digit pomagal dostavljati pakete?
Nakupovanje preko spleta je vse bolj priljubljeno. Razlogi za to so očitni: nakup opravimo zgolj z nekaj kliki in počakamo kak dan na dostavo. Vendar pa to precej obremenjuje naša mesta in soseske. Ameriška pošta je na primer leta 2018 dostavila več kot šest milijard pošiljk, kar je dvakrat več kot pred 10 leti.
Tako so se pri Fordu z namenom odpraviti to težavo povezali s podjetjem Agility Robotics. Naloga, ki se je izkazala za presenetljivo zahtevno, je zadnji korak pri dostavi pošiljke od vozila do vaših vrat.
Digit – robot, podoben človeku
Predstavili so robota z dvema nogama, ki so ga poimenovali Digit; izdelan je iz lahkih materialov in lahko dvigne pakete, težke do 18 kilogramov, hodi gor in dol po stopnicah, naravno se premika tudi po neravnem terenu in se spretno odziva na primer na sunke, ne da bi izgubil ravnotežje in se prekucnil.
Digitova zasnova obenem omogoča, da se zloži na neverjetno majhen prostor v zadnjem delu samovozečega avtomobila, dokler spet ne nastopi čas za akcijo. Ko samovozeči avto pripelje do cilja, Digit iz vozila vzame pošiljko in izvede zadnji korak v postopku dostave.
Digit pa ima še eno skrito prednost. Ker mora delovati sam, so v želji, da bo kar se da lahek in zmožen dinamičnega gibanja, prišli do inovativne ideje: izkorišča lahko vire drugega robota ali sistema, ki je opremljen z naprednimi senzorji in strojno opremo za zahtevne računalniške obdelave, ter si tako zagotovi dodatno pomoč in analitične veščine, ko jih potrebuje.
Samovozeči avto in robot si delita informacije
Samovozeči avto lahko izdela podroben zemljevid okolice – zakaj ga ne bi delil z Digitom, namesto da bi moral ta ustvariti podobne informacije? Navsezadnje morata tako Digit kot samovozeči avto vedeti, kje sta, kam morata iti in kako priti tja. Ko samovozeči avto pripelje Digita do končnega cilja, mu lahko brezžično prenese vse potrebne informacije, vključno z najboljšo potjo do vhodnih vrat. Z izmenjavo podatkov lahko Digit sodeluje z vozilom, da se znajde v prostoru, in nato poskrbi za dostavo.
Z LiDAR-jem in nekaj stereo-kamerami opremljeni Digit ima dovolj ‘čutov’ za navigacijo pri osnovnih scenarijih. Če naleti na nepričakovano oviro, pošlje sliko vozilu, ki skuša najti rešitev. Avto lahko te informacije pošlje tudi v oblak in od drugih sistemov zahteva pomoč, ki Digitu omogoči, da se znajde in usmeri – tovrstna večstopenjska podpora zagotavlja, da je robot lahek in okreten. Majhna teža obenem Digitu omogoča dolgotrajno delovanje, kar je ključnega pomena za dostavne službe s samovozečimi avtomobili, ki so ves dan na terenu.
Ne glede na to, ali delamo ‘z roko v roki’ z roboti v številnih tovarnah po svetu ali sobivamo z njimi, ko nam pomagajo dostaviti pošiljko do vrat, je naš prvi cilj zagotoviti njihovo varno, zanesljivo in zmogljivo sodelovanje z ljudmi na inteligenten način, so povedali pri Fordu. Skupaj s podjetjem Agility si prizadevajo najti najboljši način za sodelovanje njihovih samovozečih avtomobilov in robotov, kot je Digit, ter odkriti, kakšne prednosti ta novi način dostave prinaša za našo prihodnost. (pfi/foto Ford)