Brez kablov, a na elektriko in vodik

Nemški inštitut za letalstvo in vesoljske polete DLR se ukvarja tudi z razvojem cestnih vozil in njihova zadnja študija je vozilo s polnim hibridnim pogonom, kjer pa je ob pogonskem elektromotorju vgrajena gorivna celica na vodik.

Interurbano vozilo (IUV) ima 48 kWh veliko baterijo za pogon elektromotorja, gorivna celica pa začne delovati, kadar je potreba po pogonski energiji velika. V kovinsko hidridnem tanku je prostora za 7,5 kg vodika (tlak 700 barov). S polno baterijo in polnim tankom vodika vozilo za pet potnikov lahko opravi 1000 km dolgo pot in doseže največjo hitrost 180 km/h (pogonska moč je 185 KM/136 kW). Razlika v tlaku vodika, ki je med vodikom v tanku in vodikom za pogon gorivne celice, je uporabljena za delovanje klimatske naprave.

Za hibridni avto so na novo zasnovali karoserijo. Cilj je, da sme karoserija tehtati največ 250 kg. Pri njeni zasnovi so uporabili izkušnje iz letalske in vesoljske tehnike in karoserijo naredili iz umetnih materialov, ojačenih z vlakni, aluminija in sendvičnih materialov, pa tudi lesa iz balse. Odpovedali so se uporabi kablov, zato so strukturo podna zgradili tako, da se po njem prenašajo informacije in električni tok. (jpe/foto DLR)

 

Delite