Citroën C4 Cactus izstopa iz množice

Citroën tudi na slovenski trg pošilja novinca, s katerim ima na globalnem trgu velike načrte. C4 Cactus namreč ni le novejša izdaja predhodnika, ampak prevzema tudi vlogo izvirnega modela C4.

Pri francoskem izdelovalcu so se odločili, da kupcem ponudijo le svojevrstnega križanca, ki na zanimiv način združuje več značilnih lastnosti predhodnikov in z naprednejšo tehnologijo ter pestrejšim naborom opreme sledi trendom na trgu. Obenem pa ohranja tudi tradicionalno drugačnost, značilno za številne Citroënove modele.

Konstruktorji verjamejo, da so novemu C4 Cactusu zagotovili kombinacijo drzne zasnove, višje ravni statusne podobe in napredne tehnologije s poudarkom na varnosti in udobju.

Vzmetenje s progresivnim hidravličnim omejevalnikom
Prav udobje močno izpostavljajo, predvsem po zaslugi novega vzmetenja in možnosti izbire posebej udobnih sedežev. Vzmetenje s progresivnim hidravličnim omejevalnikom temelji na desetletja dolgi tradiciji hidravličnega vzmetenja pri nekaterih Citroënovih modelih.

Princip delovanja novega vzmetenja je po besedah konstruktorjev povsem preprost. Klasično vzmetenje sestavljajo amortizer, vzmet in mehanski dročnik, vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi dročniki™ (Progressive Hydraulic Cushions™ – PHC) pa ima še dodatna dva hidravlična dročnika na obeh straneh: enega za raztezanje in drugega za kompresijo.

Vzmetenje tako deluje dvostopenjsko, odvisno od jakosti vzbujanja. Pri rahli kompresiji in rahlem raztezanju vzmet in amortizer istočasno nadzorujeta vertikalne premike brez posredovanja hidravličnih dročnikov. Vendar pa so lahko inženirji po zaslugi teh dročnikov vozilu zagotovili bolj neoviran hod vzmetenja, kar daje občutek lebdenja na “leteči preprogi”, in zdi se, kot da vozilo preletava deformacije na cestišču.

Pri močnejši kompresiji in močnejšem raztezanju pa vzmet in amortizer delujeta istočasno s hidravličnim dročnikom za kompresijo ali raztezanje, ki tako premik progresivno upočasnijo in s tem preprečijo nagle zaustavitve na koncu hoda. V nasprotju s klasičnim mehanskim dročnikom, ki energijo absorbira in jo delno povrne, pa hidravlični dročnik energijo absorbira in jo razprši. Pri tem torej ni nobenega odskoka.

Več udobja v potniški kabini
Skupek izboljšav pri sedežih Advanced Comfort pa bo po besedah inženirjev zagotovil udobno sedenje, telesno udobje in udobje med vožnjo, da se bodo vsi potniki počutili tako dobro kot v fotelju svoje dnevne sobe! Prednja sedeža in zadnja sedeža klop so obdani s penasto gumo debeline 15 mm, ki je vizualno strukturirana, tako da sedeži niso zgolj vizualno, temveč tudi dejansko udobni.

Poleg omenjenega visoko raven udobja v C4 Cactusu zagotavlja tudi dobro izkoriščena 2,6 metra dolga medosna razdalja. Potniška kabina za pet potnikov deluje prostorno, za njo pa je še prtljažni prostor s prostornino 358 litrov, ki jo je mogoče s podiranjem sedežev povečati tja do 1.170 litrov.

Pomembno vlogo pri zagotavljanju voznikovega udobja imajo tudi različni asistenčni sistemi. Kupcem jih ponujajo 12, obenem pa še vrsto dodatnih paketov opreme.

Različne potrebe in okuse kupcev pa zajema tudi ponudba pogonskih agregatov, na uradnem ceniku tako zaenkrat ponujajo tri bencinske in en dizelski motor. Lestvico bencinskih, vsi so 1,2-litrski, začenja različica z močjo 60 kilovatov (82 KM), sledita pa še močnejši različici z 81 kilovati (110 KM) in s 95 kilovati (130 KM). Dizelski del ponudbe pa trenutno predstavlja le 1,6-litrski z močjo 73 kilovatov (100 KM).

Za najcenejšega Citroëna C4 Cactus je treba na slovenskem trgu po uradnem ceniku odšteti 13.700 evrov. (mkr/foto mkr)

Delite