Dacia praznuje 50 let delovanja

Avgusta 1968 so s proizvodnih trakov v romunskem mestu Pitesti pripeljali prvi primerki modela Dacia 1100, ki je bil dejansko licenčni Renault 8. Pol stoletja pozneje je Dacia zgodba o uspehu, ki so mu temelje postavili z vključitvijo znamke v skupino Renault leta 1999 in začeli graditi s prvim na novo razvitim modelom Logan leta 2004.

Romunske oblasti so odločitev o izgradnji lastne avtomobilske industrije sprejele leta 1965 in ker so se zavedali, da v Romuniji manjka lastnega znanja za uspešen zagon avtomobilske panoge, so se odločili, da poskusijo z licenčno proizvodnjo. Obrnili so se na več izdelovalcev in našli skupne interese s francoskim Renaultom. Francozi so jim ponudili izdelavo modela Renault 12, ki ga sploh še ni bilo na trgu.

Pitesti že od vsega začetka
Za proizvodnjo so izbrali nekdanjo tovarno sestavnih delov za tovornjake v mestu Pitesti, kjer so s pomočjo Renaulta zgradili sodobnejši obrat za izdelavo osebnih vozil. S proizvodnjo so uradno začeli 20. avgusta 1968, vendar ne s prvotno načrtovanim modelom, ampak romunsko različico Renaulta 8, ki je dobil oznako Dacia 1100. Leto dni pozneje pa so s proizvodnih trakov zapeljali tudi prvi licenčni Renaulti 12 z romunsko oznako Dacia 1300.

Vse do začetka devetdesetih let je Dacia izdelovala modele, ki so temeljili na Renaultovih osnovah, vendar ni ravno najbolj uspešno sledila sodobnim trendom. To se je še posebej poznalo po sprostitvi uvoza sodobnejših rabljenih vozil, za katere so se romunski kupci raje odločali kot za domače izdelke. V tovarni so zato začeli iskati partnerje, s pomočjo katerih bi posodobili proizvodnjo in ponudbo. Znova so skupne interese našli s francoskim Renaultom, ki je leta 1999 postal 51-odstotni lastnik tovarne v Pitestiju in začel z modernizacijo proizvodnje.

Logan je bil temelj nove dobe
Ključno prelomnico na poti k mednarodnemu uspehu pa predstavlja začetek proizvodnje povsem na novo razvitega modela Logan, ki so mu namenili vlogo nizkocenovnega vozila za pet tisoč evrov. To so dosegli predvsem z uporabo že preizkušene in uveljavljene Renaultove tehnologije ter kupcem ponudili novo vozilo, brez za številne uporabnike nepotrebnih dodatkov ali prestiža.

Triprostorski limuzini je leta 2007 sledila še karavanska različica, obe pa sta najboljše rezultate dosegali na trgih, kjer so kupci cenili predvsem uporabnost in robustnost ter nizke stroške vzdrževanja. Kljub temu, da so bili omenjeni trgi ključnega pomena za razvoj znamke, pa so postopoma začeli oba modela z več dodatne opreme uvajati tudi na zahtevnejše trge in s tem utirali kolesnice za nove modele. Med njimi je danes kar nekaj takšnih, ki na posameznih trgih nosijo namesto logotipa Dacia Renaultov znak.

Sodobni modeli pa ne prihajajo le s proizvodnih trakov v matičnem romunskem mestu Pitesti, ampak tudi s trakov dveh tovarn v Maroku ter tovarn v Rusiji, Braziliji, Kolumbiji, Argentini, Alžiriji in Indiji. (mkr/foto Renault)

 

Delite