Dostavnik Opel Blitz je ostal prototip
Strokovnjaki oddelka Opel Classic so na dražbi odkrili osem starih fotografij prototipa dostavnega vozila. Opel je imel sredi tridesetih let prejšnjega stoletja za proizvodnjo pripravljeno dostavno vozilo zelo sodobnega videza, ki ni dočakalo serijske proizvodnje.
Osem zgodovinskih fotografij prikazuje pionirsko zasnovano kompaktno dostavno vozilo Opel Blitz, ki je bilo očitno popolnoma razvito in pripravljeno za vožnjo. Ime projekta je zapisano s svinčnikom na hrbtni strani poleg žiga takratnega Oplovega fotografskega oddelka: 1.5-23 COE. Številke označujejo prostornino motorja (1488 cm3) in okvirno medosno razdaljo (2400 mm). Kratica COE pomeni ‘Cab Over Engine’ (kabina nad motorjem), nemški izraz za to zasnovo je bil ‘Frontlenker’.
Napredna zasnova
Koncept je bil za trideseta leta prejšnjega stoletja zelo napreden. V primerjavi z vozili z običajnim dolgim pokrovom motornega prostora je zasnova omogočala bolj kompaktne zunanje mere, hkrati pa je ohranila velik tovorni prostor. Motor je bil nameščen pod sedežno klopjo ali nekoliko pred njo.
Opel je za izdelavo prototipa dostavnega vozila uporabil sestavne dele drugih modelov, na primer 1,5-litrski motor modela Olympia in osi legendarnega tovornjaka Blitz. Struktura karoserije je bila zelo napredna za tisti čas: razen pregradne stene, dna tovornega prostora in dela strehe je bila karoserija v celoti izdelana iz jekla.
O tehničnih podrobnostih modela Blitz 1.5-23 COE ni znano prav dosti. Po intenzivnem iskanju v Oplovih arhivih so strokovnjaki oddelka Opel Classic naleteli na dokument, v katerem je to vozilo omenjeno: informativno brošuro v angleškem jeziku za modelno leto 1937. Poleg kronologije in nekaterih ključnih podatkov je razvidno, da naj bi bila poleg enotonske različice, prikazane na fotografijah, načrtovana tudi 1,5-tonska različica s šestvaljnikom in dvojnimi zadnjimi pnevmatikami. Podobne risbe v arhivu prikazujejo tovornjak s platformo in 15-sedežno različico minibusa Blitz 1.5-23 COE.
Čas mu ni bil naklonjen
Dostavnika Blitz niso nikoli poslali v serijsko proizvodnjo. Temu so najverjetneje botrovale nemške priprave na vojno v drugi polovici tridesetih let prejšnjega stoletja. Lahkih gospodarskih vozil niso potrebovali in Opel je bil prisiljen ustaviti proizvodnjo. Blitz 1,5-23 COE je ostal prototip.
Vodja oddelka Opel Classic Leif Rohwedder je navdušen nad najdbo: “To je prava priložnost za avtomobilsko zgodovino. Slike niso bile na voljo nikjer v Oplovih arhivih. Po naših informacijah tega vozila ni omenila nobena publikacija. Znanje o tem edinstvenem prototipu je bilo desetletja izgubljeno.”
V oddelku Opel Classic pa niso ostali le pri ‘izkopavanju’ starih fotografij, temveč so izdelali miniaturni model prototipa zgodnjega furgona v takratnih barvah. Tako je miniaturni dostavnik še vedno živahen opomnik na to, kaj v resnici je – predhodnik sodobnih gospodarskih vozil, s katerim se je vse začelo. (mpo/foto Opel)