E-tron – Audijev prvi model z izključno električnim pogonom
Audi na avtosalonu v Ženevi predstavlja prototip svojega prvega modela z izključno električnim pogonom. Do začetka serijske proizvodnje bo nekaj manj kot 250 prototipov opravljalo testne vožnje v ekstremnih pogojih.
Prototip e-tron nakazuje, kakšen bo Audijev prvi model z izključno električnim pogonom. Pod zamaskirano zunanjostjo se skriva športen prestižni SUV s petimi sedeži za potnike in precej prostora za prtljago. Serijsko različico prototipa Audi e-tron lahko na hitri polnilni postaji polnimo s polnilno močjo do 150 kW. Kot obljubljajo pri Audiju, bo njihov SUV v manj kot 30 minutah pripravljen za naslednjo dolgo relacijo.
Serijska različica prototipa Audi e-tron bo na evropski trg prišla ob koncu leta 2018. Proizvodnja bo potekala v CO2 nevtralni tovarni v Bruslju.
“Audi s svojim prvim modelom na izključno električni pogon postavlja pomemben mejnik za prihodnost podjetja,” je povedal Rupert Stadler, predsednik uprave družbe Audi AG. “Leta 2020 bomo imeli v ponudbi tri avtomobile na izključno električni pogon – poleg športnega SUV-ja še štirivratni gran turismo, serijsko različico študije Audi e-tron Sportback concept, in še en model v kompaktnem segmentu. Še pred letom 2025 bomo na trg pripeljali več kot 20 električnih avtomobilov in priključnih hibridov – ki bodo porazdeljeni na vse segmente in med vse koncepte,” je pojasnil Audijev izvršni direktor.
Preizkušanje v ekstremnih pogojih
Preden pa bo Audijev prvi električni model konec leta prišel na trg, bo moral opraviti preizkusne vožnje na štirih celinah. Spopasti se bo moral s skandinavskim mrazom in afriško vročino, prevoziti gorate predele Azije in Severno zanko na Nürburgringu, v kitajskih velemestih in na ameriških avtocestah bo izpostavljen pogostemu ustavljanju in speljevanju. Audi bo delovanje predserijskih vozil preizkusil v vseh podnebnih območjih v temperaturnem razponu od približno –20 do +50 stopinj Celzija.
Po vsem svetu pa prav tako potekajo preizkusi tehnologije polnjenja, kar je pomemben kriterij za zagotavljanje funkcionalnosti modelov z baterijskim pogonom. Posamezne standarde polnjenja preizkusijo na testnih poligonih in v javnem prostoru, da bi zagotovili delovanje celotnega nabora različnih možnosti polnjenja. V okviru preizkušanja modela bo v uporabi nekaj manj kot 250 primerkov prototipa Audi e-tron. Skupno bodo prevozili več kot pet milijonov kilometrov, kar je približno toliko, kot bi 250-krat obkrožili Zemljo, pomeni pa pribl. 85.000 ur delovanja. (pfi/foto Audi)