Fiat Panda Cross premaga tudi puščavo
Tri tisoč kilometrov, sedem etap in okoli 400 posadk. To so podatki letošnje »Pande Raid«, vsakoletnega relija, na katerem sodelujejo modeli Panda 4×2 in 4×4, izdelani pred letom 2003.
Letošnja, že enajsta reli preizkušnja »Panda Raid«, rezervirana za avtomobile Panda 4×2 in 4×4, ki so bili izdelani pred letom 2003, je postala klasika na koledarju »Rally Raid”, ki je v kategoriji legendarnega Dakarja, čeprav ohranja svoj amaterski duh.
Letos se je na štartno linijo v Madridu postavilo približno 400 starejših Pand z vsega sveta. Odpravile so se na več kot 3.000 kilometrov dolgo pot od španske prestolnice do puščavskega bisera Marakeš.
Pisana karavana je morala prevoziti težko dostopne kraje, ki bi bili pravi izziv tudi za marsikaterega večjega terenca. Vendar pa trasa ni odvrnila neustavljive Fiat Pande, ki je znova dokazala, da se odlično znajde na peščenih poteh in žgočem soncu.
Novinka v družbi starejših sester
Starejšim modelom se je pridružila tudi zadnja različica modela Panda Cross 4×4, z vgrajenim 0,9-litrskim motorjem TwinAir Turbo, ki je zaznamovala celotno dirko in celo priskočila na pomoč nekaterim veteranom, ki so se predolgo zadržali na puščavskih sipinah. To je neke vrste simbolna vez med preteklostjo in sedanjostjo, ki že od leta 1980 pomeni “svobodo na štirih kolesih” in jo je za svojo vzelo več kot 7,5 milijona voznikov po vsej Evropi.
Panda Cross 4×4 združuje sistem oprijema, značilen za pravega terenca, s kompaktno velikostjo in okretnostjo mestnega avtomobila. Panda Cross lahko premaga številne ovire, zahvaljujoč dodatnima 2,2 centimetroma oddaljenosti od tal v primerjavi z različico 4×2, ter meram, ki ji omogočajo vstopni kot 24 stopinj, prehodni kot 21 stopinj in izstopni kot 34 stopinj.
Vse našteto je združeno z izjemnimi voznimi lastnostmi pri vožnji po terenu, ki jih zagotavlja stalni štirikolesni pogon – Panda ga je prva uvedla v segment – v kombinaciji z izbirnikom načina vožnje, ki ponuja tri različne nastavitve: Auto, Off-Road in Gravity Control. Pri načinu vožnje “Auto” se Panda Cross 4×4 obnaša kot avtomobil s prednjim pogonom, zadnji par koles pa dobi večji oprijem le, kadar je to potrebno.
V položaju “Off-Road” je namesto tega navor porazdeljen na vsa štiri kolesa, dodatna pogonska sila pa se s pomočjo elektronske zapore diferenciala (ELD) posreduje tistim kolesom, ki imajo najboljši oprijem. In končno, ko je izbirnik v položaju “Gravity Control”, sistem deluje na zavore na bolj strmih spustih, da ohranja optimalen nadzor nad vozilom.
Uspeh na raliju “Panda Raid 2019” dopolnjuje številne tehnološke in prodajne rekorde modela. Panda ni po naključju najbolje prodajan mestni avtomobil v Evropi zadnjih 15 let in nesporno vodilna v Italiji od leta 2012. (mpo/foto Fiat)
