Ford Focus zna ublažiti srečanje z udarno jamo

Veliko voznikov še kako dobro pozna udarne jame na cestišču, ki vplivajo na udobje pa tudi varnost med vožnjo, nenazadnje pa se lahko nepričakovano ali prehitro soočenje kolesa in ostrih robov luknje na cesti slabo konča za gumo ali celo platišče.

Udarne jame na cestišču so ponavadi posledica vremenskih razmer in ravni (ne)kakovosti asfalte prevleke, v predelih z izrazitimi letnimi časi pa se skoraj ni mogoče izogniti njihovemu nastanku. Del preventive je redno vzdrževanje cestišč oziroma hitro ukrepanje pristojnih služb. Posledice vožnje po načetem cestišču pa je mogoče ublažiti tudi z napredno avtomobilsko tehnologijo.

Zaznavanje udarnih jam
Ford bo tako voznikom povsem novega Forda Focusa pomagal omejiti vpliv poškodovanih cest z uvedbo inovativne tehnologije za zaznavanje udarnih jam. Sistem zazna, da je kolo zapeljalo v udarno jamo in prilagodi vzmetenje, da kolo ne pade preveč globoko vanjo.

Ker pnevmatika in kolo ne padeta tako globoko, ob nasprotno stran udarne jame ne udarita tako močno. Zadnje vzmetenje se lahko odzove celo hitreje od sprednjega, saj signal sprednjega kolesa opozori zadnje kolo, preden doseže udarno jamo. Vse to se dogaja v delčku sekunde.

»Za preverjanje skrajnih meja vzmetenja naši inženirji iščejo najbolj grobe ceste, a v zadnjem času imam občutek, da grobe ceste iščejo nas,« je povedal Guy Mathot, nadzornik dinamike vozila za model Ford Focus. »Udarne jame so težava, ki zlepa ne bo izginila, a z našo napredno tehnologijo za povsem novega Focusa lahko zmanjšamo njihov učinek.«

Sistem zazna udarno jamo in v trenutku prilagodi vzmetenje.
Zaradi prilagoditve vzmetenja srečanje z drugim robom udarne jame ni tako močno.

Stalni nadzor blaženja
Sistem za zaznavanje udarnih jam v povsem novem Focusu je funkcija tehnologije za stalni nadzor blaženja. Ta tehnologija, ki je na voljo za doplačilo, vsaki dve milisekundi preveri stanje vzmetenja, karoserije, krmiljenja in zavor ter prilagodi odziv vzmetenja vozila za kar najbolj uglajeno vožnjo.

Ford razvija sisteme vzmetenja na posebej izdelanih cestah na svojem testnem poligonu v Belgiji, kjer so replike nekaterih cest z najhujšimi udarnimi jamami in drugimi nevarnostmi z vsega sveta. Inženirji izpopolnjujejo sistem tudi s stotinami ur testnih voženj po najrazličnejših evropskih javnih cestah ob spremljanju obremenitev in deformacij z opremo, zelo podobno tisti, s katero seizmologi proučujejo potrese. (mkr/foto Ford)

 

 

Delite