Fordova cestna raketa Mustanga Mach-E 1400

Mustang Mach-E s sedmimi motorji in izjemnim potiskom ob podlago je z več kot 1400 konjskimi močmi (natančno 1419 KM) pripravljen za osvajanje dirkališč, stez za preskus pospeševanja (drag racing) in prikaz nadzorovanega drsenja v slogu gymkhane.

V sodelovanju s podjetjem RTR razviti in s karoserijo Mustanga Mach-E GT izdelani prototip zmore 1419 KM. Podvozje in pogonski sklop se dopolnjujeta v različnih nastavitvah, da je na voljo resnično vrhunska zmogljivost. Cestna raketa je rezultat 10.000 ur skupnega dela mojstrov oddelka Ford Performance in podjetja RTR, ki so skušali zapolniti vrzel med pričakovanji uporabnikov in tem, kar električna vozila dejansko zmorejo.

Snovanje brez pravil in omejitev
Konstrukcijska ekipa poudarja, da je Mustang Mach-E 1400 nastajal brez pravil. Fordova oblikovalska ekipa in RTR-ovi mojstri so pri delu uporabljali veliko orodij, s katerimi si pri Fordu pomagajo pri izdelavi dirkalnikov in v proizvodnih programih. Zagotovili so optimalno aerodinamično obliko, posebne pozornosti pa so bili deležni hladilni kanali ter sprednji in zadnji spojler za potisk ob podlago.

Mustang Mach-E 1400 ima sedem motorjev – pet več celo od Mustanga Mach-E GT. Trije so povezani s sprednjim diferencialom, štirje pa v slogu palačinke z zadnjim diferencialom. Z diferencialoma jih povezujeta posamezni pogonski gredi, kar omogoča velik razpon prilagoditev vozila za najrazličnejše vrste uporabe od driftanja do dirk z veliko hitrostjo.

Posebnež ima tudi povsem namensko notranjost.

Tehnološka podlaga za serijska vozila
Nastavitev podvozja in pogonskega sklopa sta ekipi omogočila raziskovanje različnih zasnov in njihovega učinka na porabo energije in zmogljivost, vključno z zadnjim pogonom, štirikolesnim pogonom in pogonom na sprednji kolesi.

Nastavitvi za nadzorovano drsenje in dirke imata drugačno konfiguracijo sprednjega dela s spremembami krmilnih ročic in krmiljenja za ekstremne kote pri driftanju. Prenos moči je lahko enakomerno porazdeljen med sprednjo in zadnjo osjo ali pa je vsa moč dodeljena eni ali drugi osi. Pri hitrosti 257 km/h znaša ciljni potisk ob podlago več kot 1000 kg.

Vgrajena baterija s kapaciteto 56,8 kWh je izdelana iz nikelj-manganovo-kobaltnih celic za ultra zmogljivost in hitro oskrbo z energijo. Baterijski sistem je zasnovan tako, da med polnjenjem omogoča hlajenje z dielektrično hladilno tekočino, kar skrajša čas med postopkom.

Tovrstna vozila so odlična platforma za preizkušanje tehnologij.

Komponente za obvladovanje skrajnosti
Vgrajeni elektronski zavorni ojačevalnik omogoča serijsko regenerativno zaviranje v kombinaciji s sistemom ABS in nadzorom stabilnosti za optimalno delovanje zavornega sistema. Mustang Mach-E 1400 je tako kot dirkalnik Mustang GT4 opremljen z zavorami Brembo™ in hidravličnim sistemom ročne zavore, ki je zasnovan za driftanje, in v povezavi z nadzorom pogonskega sklopa omogoča izklop zadnjih motorjev.

Mustang Mach-E 1400, ki se bo kmalu predstavil tudi na dirki prvenstva NASCAR, je namenjen tudi preizkusu novih materialov. Pokrov motornega prostora je iz organskih kompozitnih vlaken, lahke alternative ogljikovim vlaknom, iz katerih je sicer izdelano vozilo.

Ford je za razvoj in izdelavo električnih vozil po vsem svetu zagotovil naložbo v višini več kot 11,5 milijarde dolarjev (10 milijard evrov). Prvi globalni model Mustang Mach-E je že možno naročiti, evropski kupci pa se bodo lahko s povsem električnim Mustangom Mach-E zapeljali v začetku naslednjega leta.

Delite