Hyundai N za ljubitelje dinamike
Hyundai je na slovenskem trgu razširil ponudbo svojih visokozmogljivih cestnih športnikov z oznako N. Novost sta modela i20 n in Kona N, osvežitve pa sta bila deležna tudi i30 N in i30 Fastback N.
Hyundaijeva oznaka N pomeni Namyang, Hyundaijev globalni center za raziskovanje in razvoj v Južni Koreji, kjer je vzniknila zamisel, in Nürburgring, kjer je Hyundaijev evropski testni center ter v katerem je bila družina N dodatno razvita in preizkušena. Temelj črke N je tesna povezava med Namyangom in Nürburgringom, cilj pa je poskrbeti za užitek pri vožnji. Kot še poudarjajo pri proizvajalcu logotip N obenem simbolizira šikano in pooseblja dinamično vozilo, ki ga je zabavno voziti ter predstavlja vrhunsko doživetje vožnje na ovinkasti cesti.
Testni center v Nürburgringu
Dirkališče Nordschleife v Nürburgringu je vedno bilo mesto, na katerem izpopolnjujejo tehnologije za visoko zmogljivost družine N. Legendarno dirkališče je znano kot eno najzahtevnejših dirkališč na svetu. S 73 zavoji in 20,8 kilometri asfalta je tudi globalno središče avtomobilskega športa in sedež Hyundaijevega lastnega testnega centra, ki ga upravlja znamkin evropski tehnični center.
Tu izvajajo pospešene preizkuse vzdržljivosti. Vsak avtomobil, ki sodeluje pri preizkušanju, po Nürburgringu odpelje vsaj 480 krogov v suhih in mokrih pogojih, s čimer je v le petih do šestih tednih simuliranih do 180.000 kilometrov vožnje – kar je enako običajni življenjski dobi vozila. Zaradi neprekinjenega združevanja močnega pospeševanja, hitrega pojemanja in ostrega zavijanja so vozila obremenjena do skrajnih meja, zaradi različnih površin in neravnin pa je zagotovljena vrhunska zmogljivost tudi v neugodnih razmerah. Menjalnik N DCT pri modelih iz družine N je na legendarnem dirkališču Nürburgring-Nordschleife prestal 1.350 krogov.
Center za raziskave in razvoj v Namyangu
Center za raziskave in razvoj v Namyangu so prvič odprli leta 1995 v južnokorejskem mestu Hwaseong, zaposluje pa 13.000 raziskovalcev in razvojnih inženirjev ter je srčika Hyundaijevega globalnega raziskovalnega in razvojnega omrežja. Zemljišče obsega 3,3 milijona kvadratnih metrov, center pa sestavlja več oddelkov za oblikovanje in inženiring, pogonske sisteme, zmogljivost in testne vožnje, aeroakustični vetrovnik ter raziskave in razvoj na področju okolja. Prek zemljišča vodi 34 cest, vključno z „območjem C“, 4,5-kilometrskim dirkališčem za visoke hitrosti. Območje je duhovni dom Hyundaijeve družine N ter vodilna sila pri uvedbi in širitvi modelov iz družine N. Skupna dolžina cest na lokaciji znaša 70 km.

Hyundai i30 N: osredotočen na dinamično vožnjo
Prvi Hyundai i30 N, ki je bil predstavljen leta 2017, je samo v Evropi prepričal več kot 28.000 kupcev in osvojil številne nagrade. Modeli Hyundai N pa so navdihnili skupnost oboževalcev, znanih kot »N-thusiasts«.
Novi i30 N temelji na uspehih svojega predhodnika in ponuja vrsto oblikovalskih in voznih izboljšav. Opremljen je z lažjimi materiali, kar pomeni večjo okretnost in boljšo vodljivost. Tako kot njegov predhodnik je tudi novi i30 N na voljo v dveh oblikah karoserije: hatchback in fastback.
Novi i30 N se z novim, izboljšanim oblikovanjem osredotoča na zmogljivost, čustva in nastop. Na voljo je z opcijskim 8-stopenjskim robotiziranim menjalnikom z dvojno mokro sklopko (N DCT), ki ga lahko voznik upravlja tudi z obvolanskima ročicama ali prestavno ročico in omogoča tri nove funkcije N za še bolj športno vozno izkušnjo. Nova kovana 19-palčna platišča iz lahke litine in lahki sedeži N Light še dodatno zmanjšujejo težo. Dodatne visokozmogljive vozne lastnosti dajejo vozilu dirkaški značaj, v kombinaciji s posodobljeno tehnologijo varnosti in povezljivosti pa se i30 N izkaže tudi kot športnik primeren za vsakodnevno uporabo.
Novega i30 N poganja 2,0-litrski turbobencinski motor v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim ali 8-stopenjskim robotiziranim menjalnikom z dvojno sklopko (N DCT). Menjalnik N DCT omogoča tri edinstvene funkcije visoke zmogljivosti za še športnejšo vozniško izkušnjo: N Power Shift, N Grin Shift in N Track Sense Shift. Novi i30 N s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom razvije do 184 kW (250 KM) moči, njegov največji navor znaša 353 Nm. Kupcem pa je na voljo tudi novi i30 N s paketom Performance z 206 kW (280 KM) moči s plosko krivuljo moči in navora.

Hyundai i20 N: navdihnili so ga Hyundaijevi uspehi v reliju
Kot vsi drugi Hyundaijevi modeli, ki ponosno nosijo značko N, tudi novi i20 N prinaša obilico vozniške zabave, ki jo zagotovijo zmogljiv agregat in kopica tehnologij za dinamično vožnjo. S svojo športnostjo je pisan na kožo voznikom, ki si želijo vrhunske vozne dinamike.
Korenine novega i20 N segajo v svet motošporta, saj je njegov nastanek navdihnil model i20 Coupe WRC, reli avtomobil, ki je nastal na osnovi klasičnega Hyundaija i20. Hyundaijevi ekipi je s tem avtomobilom uspel veliki met, saj so kmalu pričeli beležiti uspehe. Že v letu 2019 je bil Hyundai okronan za svetovnega reli prvaka med konstruktorji, saj je ekipa dosegla kar 4 zmage. Ekipa je ta uspeh ponovila tudi leto kasneje, s tem pa se je uvrstila med vodilna imena dirkaške karavane.
Novega i20 N poganja 1,6-litrski turbobencinski agregat GDI, ki je povezan s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom (6MT). Motor razvije do 150 kW (204 KM)i, njegov največji navor pa znaša 275 Nm. Nadgrajeni motor ponuja več moči in navora pri nizkih in srednje visokih vrtljajih. Novi 1,6-litrski T-GDI motor je opremljen z novim Hyundaijevim sistemom časovno spremenljivega odpiranja ventilov, ki skrbi za dodaten prihranek, obenem pa je prilagojen tudi ročni menjalnik, ki se sedaj lažje kosa z obremenitvami, kakršne povzročajo višje število vrtljajev, višji navor in delovanje funkcije Launch Control.

Kona N: ustvarjena za dinamično vijuganje
Povsem nova Kona N obožuje zavoje. Logotip v obliki črke N simbolizira šikano, ki je vrhunec dirkališča in na kateri so pri Koni N doseženi največji oprijem, natančnost in občutek. Zmogljivi 2,0-litrski motor s turbopolnilnikom zmore do 206 kW (280 KM) in 392 Nm navora.
Nova Kona N je bila zasnovana z mislijo na izboljšanje aerodinamike in zmanjšanja vzgona. Delna elektronska zapora diferenciala N Corner Carving Differential, diferencial z elektronsko omejenim zdrsom (eLSD), izboljša oprijem in poveča najvišjo hitrost v zavojih. Da bodo navdušenci nad zavoji povsem svobodni, lahko izklopijo elektronski nadzor stabilnosti (ESC). Za največje udobje voznika in potnikov poskrbijo posebni športni sedeži, ki zagotavljajo stabilnost zgornjega dela in bočno podporo v vseh situacijah pri vožnji.
Nova Kona N, ki je primerna za udobno vsakodnevno vožnjo ob delovnih dneh in dirkanje ob vikendih, je športni avtomobil za vsakodnevno rabo. Omogoča zelo raznolike možnosti prilagajanja zmogljivosti in praktičnosti po meri, s tem pa ustvarja najboljše vzdušje za voznika. Med temi možnostmi so sistem N Grin Control, njegovo elektronsko krmiljeno vzmetenje, sistem spremenljivih izpušnih ventilov ter raznolika izbira aktivnih varnostnih funkcij in asistenčnih sistemov za voznika. (mpo/foto mkr)
