Kako vpliva na obrabo sedeža preznojena zadnjica

Rekreacija v telovadnici ali na prostem je za telo in duha vsekakor blagodejna, a možnosti prhanja ni vedno na razpolago. To pa je slaba novica za sedeže v vozilu, zato skušajo pri Fordu s pomočjo robotiziranega simulatorja izboljšati vzdržljivost sedeža, da bi bil kos tudi takšnim izzivom.

Robotska zadnjica simulira pregretega voznika, ki večkrat vstopa v avto in izstopa iz njega. Na ta način želijo zagotoviti, da bi sedeži v njihovih vozilih ohranili prvoten videz tudi po večletni uporabi.

Simulator, ki so ga poimenovali ‘Robutt’ (‘ritbot’), so najprej uporabljali, da bi zagotovili vzdržljivost materialov za Fordove sedeže pri več desetletij dolgi redni ‘suhi’ rabi in obrabi, inženirji pa so zdaj razvili še robota, ki preverja, kaj se dogaja, ko preznojeni vstopimo v vozilo.

Robot v treh dneh posadi zadnjico na sedež 7.500-krat.

“Avtomobili so del našega vsakdanjega življenja in v tem letnem času to še posebej velja tudi za rekreacijo,” je povedal Florian Rohwer, razvojni inženir v laboratoriju za karoserijo in podvozje pri Fordu Evropa. “Robot ‘Robutt’ je odličen način, da preverimo, ali bodo sedeži videti odlično tudi po dolgih letih uporabe.”

Pri preverjanju odpornosti na znoj ‘ritbot’ simulira desetletje uporabe avtomobila v samo treh dneh, saj robot 7500-krat sede, se odrine s sedeža in se zasuka na njem. Zadnjica, ki temelji na merah večjega človeka, je ogreta na 36 °C in navlažena s 450 mililitri vode.

Umetna zadnjica je navlažena s 450 ml vode.

Testiranje sedežev s simulatorjem ‘Robutt’ so uvedli leta 2018 za Fiesto, zdaj pa ga uvajajo za vsa Fordova vozila v Evropi. (pfi/foto in video Ford)

 

 

Delite