Kakšna je prihodnost dizelskega motorja
Trenutno se zdi, da dizelski motorji nimajo več prihodnosti, a pri Boschu pravijo, da to ni res in da dizelski motorji v resnici imajo prihodnost. Vsaj če bodo opremljeni z njihovo najnovejšo tehnologijo, s katero so izpušni plini precej bolj čisti.
Novi dosežki v razvoju tehnologije bi avtomobilskim proizvajalcem lahko omogočili, da bi pri dizelskih motorjih toliko zmanjšali izpuste dušikovih oksidov, da bodo ti ustrezali ne le sedanjim, ampak tudi bodočim omejitvam škodljivih snovi v izpušnih plinih. Kot so pri Boschu ugotovili med testi, njihova tehnologija omogoča tako temeljito čiščenje izpušnih plinov, da je količina dušikovih oksidov v njih tudi v skladu z za zdaj najbolj zahtevnim ciklusom RDE (real driving emissions – realne emisije v vožnji) ne le precej nižja od sedanjih omejitev, ampak tudi od tistih, ki bodo stopile v veljavo leta 2020.
Še bolj pomembno je, da so Boschevi inženirji takšno znižanje izpustov dušikovih oksidov dosegli z izboljšavami že obstoječih tehnologij in ne z dodajanjem novih. Ker ne bo potrebe po razvoju in proizvodnji novih komponent, bodo dizelski avtomobili, ki bodo dosegali nizke emisije, cenovno lahko ostali v razumljivih mejah.
Manj kot 120 miligramov na kilometer
Za kakšne omejitve pravzaprav gre? Evropski okoljski predpisi od leta 2017 zahtevajo, da avtomobili, merjeno v skladu s standardom RDE, v zrak izpuščajo manj kot 120 miligramov dušikovih oksidov na kilometer. Predpisi, ki bodo stopili v veljavo leta 2020, bodo to mejo spustili na 120 miligramov na kilometer.
A kot pravijo pri Boschu, lahko avtomobili, ki so opremljeni z njihovo novo tehnologijo, že danes v zrak izpuščajo zgolj 13 miligramov dušikovih oksidov na kilometer. To je le dobra desetina količine, ki jo bodo lahko izpuščali po letu 2020. Celo v najbolj zahtevni vožnji zgolj po mestnem okolju, kjer testni kriteriji celo močno presegajo zakonsko določene zahteve, povprečni izpusti Boschevih testnih avtomobilov ostajajo v območju 40 miligramov izpusta dušikovih oksidov na kilometer.
Boschevim inženirjem za takšen dosežek ni bilo treba izumiti nič novega, ampak so korenito znižanje izpustov dosegli s kombinacijo napredne tehnologije za vbrizgavanje goriva v zgorevalne komore, novega sistema za upravljanje pretoka zraka v motor in inteligentnega upravljanja temperature.
S tem so dosegli, da količina dušikovih oksidov v izpušnih plinih ostaja nizka in pod legalno določenimi mejami v vseh pogojih vožnje ne glede na to, če avtomobil vozi dinamično ali počasi, če so temperature zimsko nizke ali poletno visoke in če vozi po avtocesti ali v mestnem okolju. Kot pravijo pri Boschu, bo dizelski motor zato z njihovo tehnologijo ostal verodostojna možnost tudi v mestnem prometu. (maj/foto Bosch)
Več o novih rešitvah za dizelske motorje lahko preberete v reviji Mehanik in voznik št. 141 (maj/junij 2018), ki je izšla v drugi polovici meseca junija 2018.