Kombinacija ročnega in samodejnega menjalnika
V sodobnih avtomobilih vse raje vidimo, če je tradicionalni ročni menjalnik nadomeščen s katerokoli vrsto samodejnega menjalnika. Najbolj priljubljen med njimi je gotovo menjalnik z dvojno sklopko, ki ga poznamo s kraticami DSG, DCT, M-DCT, PDK in še kakšna bi se našla.
Menjalnike z dvojno sklopko DCT oziroma DSG je v serijski proizvodnji v svoje avtomobile leta 2003 začel vgrajevati nemški Volkswagen, ki je tudi zaslužen za njihovo uveljavitev. Od začetka so bili številni Volkswagnovi modeli opremljeni s šeststopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko mokrega tipa, od leta 2008 pa so v avtomobile z motorji, ki razvijajo navor do 250 njutonmetrov, vgrajevali novejši 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko suhega tipa.
Kako deluje menjalnik z dvojno sklopko?
Menjalnik z dvojno sklopko je v svojem bistvu avtomatizirani ročni menjalnik, ki ga sestavljata dva sklopa zobnikov, ki delujejo neodvisno eni od drugih. Omogoča popolnoma samodejno menjavanje prestav ob neprekinjenem toku moči.
V avtomobilu, ki je opremljen s takšnim menjalnikom, odpadeta tudi pedal sklopke in konvencionalna ročica menjalnika, ki jo nadomešča vzvod za izbiro načina delovanja, ki ima za tedaj, ko je potrebno »ročno prestavljanje« integrirano funkcijo tiptronic, se pravi možnost vsiljenega menjavanja prestav z ročico menjalnika ali obvolanskimi vzvodi.
Menjalniki v suhi in mokri izvedbi so sestavljeni z dveh sklopov zobnikov in dveh sklopk. Vsaka sklopka je združena z enim sklopom zobnikov. Sklopki se med delovanjem izmenično vključujeta in izključujeta, s tem pa tudi “njuni” zobniki, kar omogoča neprekinjen tok moči in konstantno vlečno silo,

Več tehničnih podrobnosti o menjalnikih z dvojno sklopko lahko preberete v reviji Mehanik in voznik št. 140 (marec/april 2018).
