Leon je Seatova naložba vredna 1,1 milijarde evrov

Seat je ponosno predstavil najnovejšo izdajo modela Leon, ki je osrednji steber palete vozil španske avtomobilske znamke. Na prve trge bo zapeljal v drugem četrtletju 2020. V razvoj in posodobitev proizvodnje so v Martorellu vložili kar 1,1 milijarde evrov, rezultat pa je Leon z učinkovitejšimi motorji, novimi stopnjami povezljivosti in asistenčnih sistemov, obilico dinamike in privlačnejšo oblikovno zasnovo.

Seat močno računa na to, da bo tudi četrta generacija vozila po kolesnicah predhodnih, ki se lahko pohvalijo s skupno 2,2 milijona prodanih primerkov. Z oblikovanjem in razvojem četrte generacije so želeli nadaljevati s tem izvrstnim dosežkom ter generacijo nadgraditi v smislu povezljivosti, učinkovitosti, dinamike in varnosti.

Večji, prostornejši, drznejši
Vozilo temelji na napredni platformi MQB Evo, ki je oblikovalcem zagotovila potrebne dimenzije, fleksibilnost in prilagodljivost ter poskrbela za to, da se nova generacija vozil lahko ponaša s privlačnejšimi proporcionalnimi razmerji.

V petvratni različici meri novi SEAT Leon v dolžino 4.368 mm (+86 mm), v širino 1.800 mm (–16 mm) in v višino 1.456 mm (–3 mm). Medosna razdalja znaša 2.686 mm, kar je 50 mm več od tretje generacije SEAT Leona. V karavanski različici Sportstourer pa novi Leon v dolžino meri 4.642 mm (+93 mm), v širino 1.800 mm (–16 mm) in v višino 1.448 mm (–3 mm). Medosna razdalja meri 2.686 mm, kar je 50 mm več od prejšnje generacije.

Po besedah oblikovalcev je notranjost novega Leona v znamenju funkcionalnosti, minimalizma in prefinjenosti. Vsi elementi v potniški kabini so bili oblikovani, da bi do potankosti izpolnjevali svoj ergonomski namen in tako povečali udobje v notranjosti za voznika in potnike.

Glavna atrakcija v notranjosti je 10-palčni infotainment sistem, ki vključuje prepoznavanje gest in omogoča natančno interakcijo s potniki, pri čemer je število fizičnih gumbov manjše. Upravljanje pomembnejših funkcij kljub temu še vedno poteka prek bolj klasičnih interakcijskih sistemov.

Konstruktorji zagotavljajo, da Leon svoj privlačni dizajn dopolnjuje tudi s praktičnostjo. Prostornina prtljažnika pri petvratni različici Leona znaša 380 litrov (enako kot v prejšnji generaciji), medtem ko je pri različici Sportstourer na voljo 617 litrov prostornine, kar je 30 litrov več kot pri prejšnji generaciji.

Širok izbor najsodobnejših motorjev
Pri razvoju novega Leona so upoštevali potrebe današnjega časa in v ponudbo pogonskih sistemov dodali tri elektrificirane motorje s še večjo stopnjo učinkovitosti. Za novo generacijo kompaktnega modela so tako v ponudbi bencinski motorji (TSI), dizelski motorji (TDI), motor na stisnjeni zemeljski plin (TGI), dva blaga hibrida (eTSI) in priključni hibrid (eHybrid).

Standardni bencinski motorji za novi Leon so vsi opremljeni z direktnim vbrizgavanjem in turbopolnilnikom. Njihov razpon moči sega od 66 kW/90 KM do 140 kW/190 KM. Ponudba vključuje dva 1,0-litrska 3-valjna motorja TSI (66 kW/90 KM in 81 kW/110 KM), ki sta za SEAT Leon na voljo prvič, dva večja, 1,5-litrska motorja (96 kW/130 KM in 110 kW/150 KM), vrh ponudbe pa predstavlja motor 2.0 TSI z močjo 140 kW/ 190 KM, ki je kombiniran z menjalnikom z dvojno sklopko.

Dizelska tehnologija ostaja pomembna, ker prispeva k zmanjšanju ogljikovih emisij. Za novi Leon so na voljo trije dizelski motorji 2.0 TDI z močjo 85 kW/115 KM oz. 110 kW/150 KM. V ponudbi za novi SEAT Leon je tudi motor s pogonom na stisnjeni zemeljski plin (CNG): to je 1,5-litrski TGI z močjo 96 kW/130 KM.

Prvič pa je za novi Leon na voljo tudi 48-voltna blaga hibridna tehnologija (eTSI), s pomočjo katere kompaktni model dosega še večjo učinkovitost (1.0 TSI 81 kW/110 KM in 1.5 TSI 110 kW/150 KM, oba na voljo izključno v kombinaciji z menjalnikom DSG). In ker tudi SEAT čedalje bolj stavi na elektrifikacijo, prihaja s četrto generacijo Leona na trg tudi sodobna priključno-hibridna izvedba. Gre za kombinacijo 1,4-litrskega bencinskega motorja TSI in električnega motorja, litij-ionske baterije s kapaciteto 13 kWh in 6-stopenjskega menjalnika DSG; ta agregat potem razvije moč 150 kW/204 KM in se ponaša s 60 km izključno električnega dosega (po kriterijih WLTP).

Najvarnejši Seat vseh časov
Pri novem Leonu so veliko pozornosti namenili tudi varnosti. Vgrajenih ima namreč nekaj najnaprednejših asistenčnih sistemov, med drugim pametni sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje, asistenco za zaustavitev v sili (’emergency assist’) in sistem ‘travel assist’.

Sistem za dinamično uravnavanje podvozja DCC (Dynamic Chassis Control) pa omogoča, da se vozne in krmilne lastnosti novega Leona prilagajajo glede na razmere in glede na voznikove zahteve, kar prispeva k boljšemu udobju vožnje.

Prilagodljiva tehnologija podvozja stalno spremlja stanje cestišča, upošteva pa tudi kot zasuka volana ter zavorne sile in sile pospeševanja, čemur prilagaja vzmetenje in blaženje posameznih koles, tako da sta udobje in dinamika optimalna. (mpo)

 

 

 

 

Delite