Mack serije F – ameriški starodobnik
Obiskali smo Silva Prelaza, ki je v zadnjih dveh letih temeljito restavriral Mack-a F 786, letnik 1979, s kakršnim si je njega dni služil kruh na Transportu Ilirska Bistrica. Ker so temu modelu namenili trambus kabino, je bil krajši in bolj široko uporaben. Zato so ga izvažali po vsem svetu, in ga (z ne preveč revolucionarnimi spremembami) proizvajali celih 19 let.
Za pogon so služili dizelski motorji več proizvajalcev. Najmanjši je bil 11-litrski vrstni šestvaljnik, največji pa 14-litrski osemvaljnik, oblike V. Menjalniki so bili nesinhronizirani z različnimi števili prestav. Posebno poglavje je bilo (ne)udobje, saj s takratnimi evropskimi kamioni sploh ni bilo primerljivo.

Silvo je kamion, ki je bil registriran in še vedno vsak dan vozil, kupil od podjetnika v Bosni in Hercegovini. Večino svojih kilometrov je ta ameriška legenda prevozila pri Autoprevozu Mostar in še vedno bila v svetlo modri barvi, kakršna je bila značilna za to podjetje.
Po dveletni obnovi se Silvov Mack blešči v rdeči barvi in je dobil nekaj visoko zloščenih dodatkov iz nerjavne pločevine. V kabini je vse, kakor se šika, na sedlo pa je pripet bivalni polpriklopnik, ki ima zadaj »garažo« in močno hidravlično rampo, ki za dober meter dvigne osebni avtomobil.

Z Mackom je povezan še gost rubrike Legendarni vozniki, Stane Mlakar. Ta je tudi nekaj časa vozil pri Transportu Ilirska Bistrica in je k zgodbi o »Amerikancu« dodal precej zanimivih podrobnosti.

Kako je Silvo ta tovornjak našel, kako je potekala obnova in kako se z njim pelje, boste lahko prebrali v oktobrski številki. Naš novinar bo priznal, da mu vožnja ni šla najbolje od rok in nog, pravzaprav mu sploh ni šla in se je pred starim mačkom »blamiral«. (emi, foto emi)