MAN je predstavil novosti, pripravljene za IAA 2018

Odzvali smo se vabilu tovarne MAN in obiskali njihovo predstavitev, ki jo pripravijo v začetku poletja in je uvodnik v hannoverski IAA (Internationale Automobil-Ausstellung – mednarodna avtomobilska razstava). Predstavniki posameznih oddelkov so nas seznanili z novostmi v okviru različnih programov.

Po uvodnem teoretskem delu smo imeli možnost vozila preizkusiti tudi na cesti oziroma na zaprti progi tamkajšnjega letališča. Posebno pozornost smo posvetili električnima TGE-ju in TGM-u.

Samodejna vožnja v konvoju
Vozili smo se tudi v »platoonu« (kolona oziroma konvoj) z dvema voziloma. Takšne »kompozicije že poskusno vozijo po avtocesti A9 med Münchnom in Nürnbergom. Voznik prvega prevzame nadzor tudi nad drugim in kamiona tudi pri najvišjih hitrostih vozita na razdalji 15 metrov.

Zapeljali smo se z vozilom za prevoz komunalnih kontejnerjev (TGM 15.290) ter preizkusili avtobusa z različnima menjalnikoma (12-stopenjskim robotiziranim in povsem avtomatskim šeststopenjskim).

Avtobus brez vzvratnih ogledal
Med preizkusnimi vozili je bil tudi Neoplanov avtobus brez vzvratnih ogledal. Namesto njih sta na vsako stran postavljeni po dve kameri. Na notranjih robovih vetrobranskega stekla sta zaslona v velikosti ogledal, ki poskrbita, da ob straneh vozila ni več mrtvih kotov.

Pokukali smo v novi minibus TGE, opremljen za turistične prevoze na daljše razdalje. Vanj so vgradili izdatno nastavljive potniške sedeži z bočnimi nasloni za komolce in precej prijetnejše notranje obloge.

Naredili pa smo še kratek krog z največjim transporterjem do 3,5 tone s tovorno prostornino več kot 18 m3 in se v praksi prepričali o učinkovitosti sistema ACC Stop & Go.

Več o vtisih z vožnje, napredku na področju digitalnih storitev po sistemu RIO in razvoju električnih vozil ter avtonomni vožnji boste lahko prebrali v naslednji številki revije Mehanik in voznik (julij/avgust 2018), ki izide v drugi polovici avgusta. (emi/foto emi)

Električni TGM, naložen do skupne teže 20 t, nas je navdušil z odličnim pospeševanjem.
Največ novosti pri avtobusih je v menjalnikih.
»Mali« TGM ponuja praktično vse asistenčne sisteme in dodatke, ki jih imajo večji »bratje« (TGX).
Ta Neoplan nima vzvratnih ogledal, zato pri manevriranju ni treba paziti na »tipalke«, ki segajo pred vozilo, ob straneh ni več mrtvih kotov, a ogledala imajo vseeno določene prednosti – zlasti pri globinski ostrini.

 

Delite