MAN-ova predstavitev v okviru tekmovanja Europa Truck Trial
Ob premiernem Europa Truck Trial v Sloveniji so pri MAN Truck & Busu Slovenija pripravili predstavitev njihovih težjih modelov, večinoma z motorji D 26. V ta namen so iz Nemčije pripeljali nekaj vozil, prilagojenih vožnji po zahtevnejših podlagah (MAN Traction na turneji). Šlo je za lanske modele, ki jih poganjajo še motorji Euro 6C.
Po poligonu smo se zapodili z modelom TGS 41.500 8×8 BB in zahtevno progo je z lahkoto premagoval. Ker je bil v kabini inštruktor, se je za njegovim volanom lahko preizkusil vsakdo in vrsta zanj se praktično ves dan ni prekinila.
Prvič smo imeli možnost v živo videti novi 13-litrski motor letnika 2019, in sicer v modelih TGX 18.510. Večinoma lahko zasledite informacije, da so največjo moč pri vsaki različici dvignili za 10 KM in najvišji navor povišali za 100 Nm. Ampak to še zdaleč ni vse – motor je bolj nov, kot kaže na prvi pogled. Avtomehanik Milan Stanko, ki nam večkrat pomaga pri tehniških zagatah, je komaj dočakal, da so spremljevalci kabino dvignili, in vzkliknil: »Zdaj pa so naredili red okoli motorja!«
Motor zavira z zavoro EVBec, ki pri tej prostornini generira 325 kW zavorne moči, menjalnik Tipmatic 14 ima nov program Dp – kakor smo pisali že pri 9-litrskem motorju. V volanski mehanizem je vgrajen elektromotor, ki omogoča tako ComfortSteering kot LRA in še marsikaj drugega je med opremo.
Tokrat smo za zaključek dobili kar dve piki na i. Najprej nas je mladi dirkač zapeljal nekaj krogov s tovornjakom za trial, na koncu pa se je naš starodobniški navdušenec Emil Šterbenk še malo zapeljal s traktorjem B 18 A.
Če vas zanima, kaj je avtomehanik hotel povedati z redom okoli motorja, in spoznati več o predstavljenih vozilih, preberite reportažo v avgustovskem izvodu naše revije. (emi/foto emi)




