MAN TGS ima lažji motor za več tovora
V Münchnu smo preizkusili MAN-ov model TGS z novim motorjem D 15 in več drugimi novostmi, ki so jih ob tem pripravili. Nismo vozili najlažje različice brez sovozniškega sedeža, ampak normalno opremljena vozila, ki zaradi novih motorjev ponujajo skoraj 300 kg večjo nosilnost. V celotni življenjski dobi tovornjaka to predstavlja pomemben zaslužek, še posebej pri razsutih tovorih in tekočinah, kjer šteje vsak kilogram.
Za preizkus so pripravili tri različice modela TGS z različnimi, kabinami, konfiguracijami, motornimi močmi, motornimi zavorami in tudi intarderjem ter z bogato dodatno opremo. Tu velja na prvem mestu omeniti MAN Lane Return Assist, (LRA) ki poskrbi, da vozilo ostaja znotraj voznega pasu, z njim pa z roko v roki prihaja MAN ConfortSteering, kjer elektromotor, ki skrbi za usmerjanje volana pri LRA, pomaga vozniku vrteti volan pri preciznem manevriranju, pri višjih hitrostih pa je vrtenje trše, kar pomaga pri boljšem vodenju vozila.
V okolici Muenchna smo vozili tri različno naložene modele TGS-a, in sicer vlačilec s triosnim polpriklopnikom prekucnikom, skupne teže 39 t, podoben vlačilec z dvoosnim polpriklopnikom za distribucijo in skupno težo 29 t ter solo kamion z zaprtim zavojem, naložen do NDM – 18 t.
Vlačilca sta poganjala najmočnejša motorja D15 s 400 IKM (294 kW), solo različico pa tisti s spodnjega dela lestvice – 330 KM (243 kW). Kljub manj ugodnim številkam za najvišji navor (od 1.600 do 1.800 Nm) so nas motorji zelo prijetno presenetili, saj so odlično uglašeni z 12-stopenjskimi robotiziranimi menjalniki TipMatic PROFI in s pogonskimi osmi z različnimi prenosnimi razmerji. (emi/foto emi)
Več o preizkusu boste lahko prebrali v naslednji številki revije Mehanik in voznik (julij/avgust 2019).