MAN TGX 18.510 z novim motorjem D26 na preizkusu

V 4. letošnji številki smo že na kratko predstavili novi MAN-ov motor D 26 Euro 6 D, ki smo si ga na avgustovskem Truck trialu v Pivki zgolj ogledali. Tokrat smo preizkusili model TGX 18.510 s takšnim motorjem in z njim peljali do Krškega in nazaj.

Po tehniških podatkih je moč novega motorja v primerjavi z motorjem D 26 Euro VI C narasla za 10 KM oziroma 2 % (sedaj znaša 510 KM), ob tem so navor povišali za dvakrat več – 4 % oziroma 100 Nm (po novem znaša 1.600 NM). Dodatna moč in navor sta na voljo pri enakih vrtljajih kot pri predhodnem motorju: moč pri 1.800 vrt/mi, navor pa med 930 in 1.350 vrt/min. Za doseganje norme Euro VI D so optimizirali Izgorevalni prostor, povišali kompresijo, posodobili sistema vbrizgavanja goriva in opravili več posegov pri polnjenju motorja z zrakom ter pri čiščenju izpušnih plinov.

Pri novem D 26 so veliko pozornost posvetili enostavnejšem vzdrževanju.

Novi motor ima že zvok malenkost drugačen. Pri speljevanju se povečanje moči in navora ne pozna občutno. Toda v tovornjak so vgradili 14-stopenjski menjalnik s programom Dp (performance) in ta izkoristi vso moč, ki je na voljo ter živahneje pospešuje. Ta funkcija je uporabna zlasti v gostem prometu, a zvišuje porabo goriva. Bolj opazno je, da zaradi dodatnega navora sedaj menjalnik dlje časa vztraja v višji prestavi (še pri 900 vrt/min). Menjalnik prestave po potrebi tudi preskakuje, 14. prestava je direktna (1:1), pogonska os pa ima sedaj daljše prestavno razmerje.

Pri hitrosti 86 km/h merilec kaže malo več kot 1.150 vrt/min.

Tovornjak je bil bogato opremljen z asistenčnimi in varnostnimi sistemi – od tistih najosnovnejših do ACC Stop&Go, ki namesto voznika ustavlja in speljuje med zastoji, Lane Return Assist vozilo nežno vrača na vozni pas, Continuous Damping Control (CDC) pa blaženje amortizerjev avtomatsko prilagaja stanju ceste in načinu vožnje. Pametni tempomat ACC odlično deluje in uspešno varčuje z gorivom. Vozili smo v najvišji stopnji načina eco, ki dovoljuje odstopanja od izbrane hitrosti za 9 km/h navzgor in navzdol, kar tovornjaškim »možganom« pusti največ manevrskega prostora. V tem primeru vozilo vsak dovolj navzdol nagnjen odsek poti izkoristi za jadranje v prostem teku.

Program Dp zelo izboljša zmogljivosti, kadar je to potrebno.

Kabina XLX, kakršno je imel testni TGX, sicer ne postreže z ravnim dnom, a je višina pod strešno loputo še vedno okoli 190 cm. Zaradi tega je prostora za prtljago nekaj manj. Toda zvočno izolacijo, vzmetenje, preglednost in prezračevanje lahko samo pohvalimo.

Prostora za drobne predmete in dokumente je v izobilju.

Celovit test boste lahko prebrali v decembrski številki naše revije.

Foto E. Šterbenk, M. Jurgele

Delite