Mercedes-Benz GLB je terenski športnik

Novi Mercedes-Benz GLB je po zagotovilih konstruktorjev vsestransko športno terensko vozilo in hkrati prostoren družinski avtomobil. Kot prvo vozilo Mercedes-Benz v tem segmentu je lahko po želji opremljeno tudi s sedmimi sedeži. Dva sedeža v tretji vrsti lahko uporabljajo osebe, ki v višino merijo do 1,68 metra. Največjo višino ne opredeljuje fizični prostor, ampak varnostni standardi.

GLB je dolg 4.34 milimetrov, širok 1.834 milimetrov in visok 1.658 milimetrov, kar je dober kompromis med velikostjo in uporabnostjo vozila tudi v urbanih okoljih. Medosna razdalja 2.829 milimetrov, kar je več kot pri Razredu B, pa je bila dober temelj za učinkovito izrabo prostora potniške kabine z vzdolžno pomičnimi sedeži v drugi vrsti in prtljažnikom s prostornino od 570, pa vse do 1.805 litrov.

Novi Mercedes-Benz se lahko med drugim pohvali s prilagodljivostjo in uporabnostjo.

Za novi GLB so na voljo 4-valjni bencinski in dizelski motorji, ki so bili v celoti posodobljeni ob lansiranju serije kompaktnih modelov. V primerjavi s prejšnjo generacijo jih odlikujejo znatno večja moč in navor, izboljšana učinkovitost in nižje emisije.

Osnovni model bencinskih izvedb je motor z gibno prostornino 1,33 litra v GLB 200. Ta motor ima funkcijo izklopa valjev za učinkovito delovanje v območju delne obremenitve.

2-litrski motor v GLB 250 4MATIC poganja vsa štiri kolesa in ima prosto prilagodljivo razporeditev navorov. Ta športna konfiguracija štirikolesnega pogona omogoča vozniku, da prek stikala za sistem DYNAMIC SELECT prilagodi lastnosti sistema 4MATIC. Na voljo so trije karakteristični diagrami motorja za nadzor sklopke štirikolesnega pogona.

Vozni program »Eco/Comfort« v običajnem delovanju temelji na porazdelitvi pogonske sile v razmerju 80:20 (sprednja prema:zadnja prema), med tem ko je v načinu »Sport« to razmerje 70:30. Sklop štirikolesnega pogona v načinu terenske vožnje deluje kot zapora diferenciala med premama z osnovno razporeditvijo pogonske sile 50:50.

2-litrski dizelski motor z menjalnikom z dvojno sklopko 8G-DCT z izpopolnjenim sistemom nadzora emisij že izpolnjuje standard RDE (Real Driving Emissions) Stage 2 in je certificiran v skladu s standardom Euro 6d.

Novinec ponuja obseg asistenčnih sistemov na ravni Razreda S.

Sistemi za pomoč pri vožnji s podporo vozniku pa dosegajo raven ponudbe v Razredu S. Zaradi izboljšanih sistemov kamer in radarjev lahko GLB predvidi cestne razmere do 500 metrov pred sabo in v določenih razmerah vozi v polsamodejnem načinu. To na primer vključuje ustrezno prilagoditev hitrosti pred zavoji, križišči ali krožišči, ki jo izvede aktivni asistent za ohranjanje razdalje s pomočjo zemljevida in podatkov navigacijskega sistema.
Kot ena od novih funkcij aktivnega krmilnega asistenta je na voljo tudi intuitivni aktivni asistent za menjavo voznega pasu. Če kupci izberejo aktivni asistent za parkiranje s pomočjo pri parkiranju, je GLB prav tako opremljen s funkcijo razširjenega samodejnega ponovnega zagona na avtocestah.

Cenovna lestvica na slovenskem trgu se za dizelske motorje začenja pri 36.950 evrih, za bencinske pa pri 36.990 evrih. Cenovna meja za štirikolesni pogon se začne pri 40.820 evrih. (mkr/foto mkr)

 

 

Delite