Mercedes-Benz Trucks predstavlja eActros 600

Pri Mercedes-Benz Trucks so predstavili serijsko izvedbo prvega akumulatorsko-električnega tovornega vozila s trikrako zvezdo za prevoze na dolge razdalje. Proizvajalec je na svetovni premieri južno od Hamburga mednarodnemu občinstvu predstavil Mercedes-Benz eActros 600. S tem električnim tovornim vozilom za distribucije težkega tovora želi proizvajalec začrtati nove standarde v cestnem tovornem prometu, kar zadeva tehnologijo, trajnost, obliko in dobičkonosnost za upravitelje voznih parkov z električnimi vozili.
 
Akumulator z visoko kapaciteto 600 kWh – od tod oznaka tipa 600 – in nova, izjemno učinkovita električna pogonska prema, ki so jo razvili v podjetju, omogočata, da električno tovorno vozilo prevozi do 500 kilometrov1 brez vmesnega polnjenja. To pomeni, da bo mogoče z vozilom eActros 600 prevoziti veliko več kot 1000 kilometrov na dan. To omogoča vmesno polnjenje med zakonsko predpisanimi počitki za voznika – celo brez megavatnega polnjenja.
 
Mercedes-Benz eActros 600
 
Približno 60 odstotkov prevozov na dolge razdalje, ki jih opravljajo stranke Mercedes-Benz Trucks po Evropi, je krajših od 500 km, zato v takšnih primerih zadostuje, da je polnilna infrastruktura na voljo na terminalu ter na točkah natovarjanja in raztovarjanja. Za vse druge primere uporabe je bistveno, da se z nenehno širitvijo javne polnilne infrastrukture omogoči, da se bodo z električnimi tovornimi vozili opravljali prevozi v tranzitnem prometu po Evropi.
 
Poleg kombiniranega sistema polnjenja (CCS) z močjo do 400 kW bo za eActros 600 v prihodnje omogočeno tudi megavatno polnjenje (MCS). Stranke lahko ob začetku prodaje naročijo predpripravo za to. Takoj ko bo tehnologija MCS na voljo in serijsko uporabljena pri vseh proizvajalcih, je zanjo predvidena možnost naknadne vgradnje pri navedenih modelih eActros 600. Akumulatorje je mogoče na primerni polnilni postaji z močjo približno enega megavata napolniti z 20 na 80 odstotkov v približno 30 minutah.
 
Vozilo je tehnično zasnovano za skupno kombinirano težo do 44 ton.  S serijskim polpriklopnikom ima eActros 600 v EU nosilnost približno 22 ton. V nekaterih primerih lahko nacionalna zakonodaja dovoljuje večjo nosilnost. Pri vizualni podobi električnega tovornega vozila najbolj izstopa temeljito prenovljen, purističen videz s čistimi linijami in aerodinamično obliko. 
 
Prodaja električnega tovornega vozila se začne letos. Začetek serijske proizvodnje je predviden konec leta 2024. Poleg cestnega vlečnega vozila bo podjetje Mercedes-Benz Trucks vse od lansiranja na trg proizvajalo tudi izvedbe modela eActros 600 v obliki šasije s kesonom, tako da bodo imele stranke na voljo še več možnosti uporabe za povsem električni transport. Trenutno je v izdelavi približno petdeset prototipnih vozil, med katerimi jih bodo v naslednjem koraku v praksi testirale prve stranke. (mpo/foto Daimler Trucks)
 
Mercedes-Benz eActros 600
 

Prve vtise o tovornjaku je nabiral tudi član redakcije revije Mehanik in voznik. Emil Šterbenk daljši zapis o tem objavlja v reviji Mehanik in voznik 173 (oktober – november 2023)

 
 
 
 
Delite