Mercedesov avtodom s pogonom na gorivne celice

Mercedes-Benz Vans bo v prihodnosti ponujal tudi lahka gospodarska vozila s pogonom na vodik. Na primeru polintegriranega avtodoma, izdelanega na osnovi novega Sprinterja, so pokazali, kako bodo tehnologijo gorivnih celic uporabljali v prihodnosti.

Pogonski agregat konceptnega avtomobila Sprinter F-Cell doseže največjo moč 147 kW / 200 KM in 350 Nm navora, energijo zanj zagotavlja kombinacija gorivnih celic in baterije.

Ob polnih treh rezervoarjih, v katerih je 4,5 kilograma utekočinjenega vodika, ima Sprinter F-Cell doseg okoli 300 kilometrov. Z dodatnim rezervoarjem se lahko le-ta poveča vse do 500 kilometrov. Poleg tega se lahko baterija Sprinterja priključi na običajno vtičnico, kar prispeva še 30 kilometrov.

Prototipni Sprinter F-Cell je sicer zasnovan kot avtodom, seveda pa je tehnologija uporabna tudi v različicah za dostavne službe ali v medmestnem potniškem prometu.

Pogon na vodik združuje prednosti izključno električnega pogona in klasičnega z motorji z notranjim zgorevanjem: lokalno brez emisij in velik doseg v teoriji združujejo najboljše iz obeh svetov.

Največja težava za zdaj ostaja dejstvo, da vodikovih polnilnic skorajda ni. Zato mora voznik takšnega avtodoma svojo pot dobro načrtovati.

Pogon na gorivne celice na področju osebnih vozil nudi za zdaj le malo proizvajalcev: Toyota v modelu Mirai, Hyundai pa ga je uporabil pri modelu Nexo. Hyundai je sicer leta 2016 na sejmu IAA tudi že predstavil konceptno transportno vozilo, ki za pogon uporablja gorivne celice. (pfi/foto Daimler)

Delite