Mercedesov športni dan z lahkimi gospodarskimi vozili

Autocommerce je na poligonu varne vožnje na Vranskem organiziral Mercedes-Benz Star Experience, ki se odvija ta konec tedna. Prvi dan so namenili predvsem lahkim gospodarskim vozilom. Glavna zvezda je seveda bil dostavnik leta 2019, Sprinter.

Na lastni koži smo se prepričali o visoki stopnji varnosti, ki jo nudi. Vanj so vgradili najboljše in najbolj zanesljive pomočnike iz obeh svetov – tovornjaškega in osebnega. Seveda so predstavili tudi razrede V, G in X. Najlepše v tej zgodbi je, da smo večino naštetega lahko preizkusili v živo. Glede na to, da me službeno zanimajo predvsem gospodarska vozila, sem se seveda največ vrtel okoli Sprinterja. Ta je poskrbel, da je bil Mercedesov dogodek eden mojih najlepših dni v tem letu.

Kot sopotniki smo se prepričali o učinkovitosti zaviranja v sili pri Sprinterju (Emergency braking).

Različico 4×4 smo pognali po off-road poligonu in nisem se mogel načuditi, da smo se z njim brez težav vozili po isti progi kot s terensko legendo – G-jem. Mercedes, iskrene čestitke, Sprinter 4×4 se na blatni podlagi počuti kot doma in se zlepa ne ustavi. Še več, vozniku velikodušno odpušča napake. Model X je kljub dokaj širokim in ne preveč grobim pnevmatikam progo premagal igraje, da o G-ju ki, so ga za takšno okolje zasnovali že na začetku njegove poti štiri desetletja nazaj, niti ne govorimo.

Kljub obilici elektronike je ob zdrsu vozila potrebno volan zavrteti v pravo smer.

Češnja na torti je bila kratka kolona AMG-jev, s katerimi smo se v gosjem redu vozili po poligonu. Čeprav je šlo zame, ki navadno vozim po petih oseh, dokaj hitro, to za vrhunske mišičnjaki ni bilo niti ogrevanje. Pa vseeno je bilo dovolj, da smo se prepričali, da AMG voznika bolj pribije kot prilepi ob naslonjalo sedeža. Odlično deluje stabilnostni program, ki dopušča nekaj malega drsenja, ne dovoli pa, da bi se kolesa toliko zavrtela v prazno in bi zaradi tega prišlo do težav. Stabilnostni in drugi varnostni sistemi se dajo ugasniti, a to so nam odločno odsvetovali. Toda kljub vrhunskim zmogljivostim je vožnja še vedno popolnoma mercedesovsko udobna, če se voznik tako odloči.

AMG-jeva kolona petih vozil (v prvem je inštruktor).

Tale športni dan je pravzaprav imel samo eno pomanjkljivost: prehitro je minil. Pa pravijo, da čas v gostilni hitro teče. Prav gotovo ne tako kot tokrat za volani Mercdedesov – ne glede ali jih vozimo po blatu ali dirkališkem asfaltu. Več o doživetju nad pričakovanji (slogan letošnjega dogodka) pa v oktobrski številki Mehanik in voznika. (emi/foto emi)

 

Delite