Nedeljska vožnja s četrt stoletja starim TAM-om 331 A 119 VT

V nedeljo se je Emil Šterbenk znova podal v Blanco, k Beniju Očku, zbiralcu vozil TAM. V rubriki Starodobnik smo že predstavili njegov tovornjak Renault Magnum prve generacije in vlačilca TAM 331 T 17. Tokrat nas je povabil na vožnjo z avtobusom, ki je bil dve in pol desetletji nazaj vrh ponudbe mariborskega proizvajalca.

Ta petindvajsetletni visokopodni avtobus je edini še registrirani svoje vrste v Sloveniji, a ga imata brata bolj kot ne za družinske zadeve, tu in tam skupino prijateljev peljeta na kakšen izlet ali prireditev. Tako so se na primer udeležili smučarskih skokov/poletov v Planici v letih 2017 in 2018, se odpeljali na smučanje na Jahorino in še marsikam.

Avtobus je v »dobri formi«, v kar se je naš novinar prepričal na lastni koži. Več kot 13-litrski zračno hlajeni osemvaljnik V-oblike postreže s 330 KM največje moči, ki jo do zadnjih koles prenaša 6-stopenjski ZF-ov menjalnik.

Leta 1993, ko je bil izdelan, avtobusi še niso imeli blokad in TAM je v prospektih navajal, da ta cestna križarka zmore najvišjo hitrost 136 km/h. Tega nismo preverili, ugotovili pa smo, da zračno vzmetenje še vedno brezhibno blaži udarce, da motor steče kot blisk in da komande vozniku omogočajo svilnato gladko vožnjo. Naj bo dovolj informacij – več boste lahko prebrali v avgustovski številki.

Na armaturni plošči je vse logično popredalčkano, a od vseh delov avtobusa še najbolj kaže, da gre za vozilo iz prejšnjega tisočletja.
Da v TAM-u pri materialih niso varčevali, dokazujejo izjemno dobro ohranjeni sedeži, ki kažejo le malo sledi uporabe.
Veliki osemvaljnik ima za sabo le okoli 730.000 km in odlično opravlja svoje delo.

 

Več o vtisih z vožnje avtobusa TAM 331 A 119 VT boste lahko prebrali v reviji Mehanik in voznik št. 142 (julij/avgust 2018), ki bo izšla konec meseca avgusta 2018.

 

Delite