Nissanov električni štirikolesni pogon
Nissan je razkril visokozmogljiv preizkusni avtomobil z dvojnim električnim motorjem in pogonom na vsa štiri kolesa, ki je opremljen z najnovejšimi tehnologijami in predstavlja naslednji korak pri razvoju nove generacije električnih vozil tega proizvajalca.
Vozilo, zasnovano na povsem električnem modelu Nissan LEAF e+, se lahko pohvali z izboljšanim pogonom na vsa štiri kolesa. Pogonski sklop vključuje sprednji in zadnji visokozmogljiv motor, vse skupaj pa dopolnjuje sistem za upravljanje podvozja, ki ga je razvil Nissan. Rezultat tega je električni pogon s sistemom za nadzor vseh štirih koles.
Zmogljiv pogon z dvema motorjema
Z ločenim sprednjim in zadnjim motorjem pogonski sklop ustvarja do 227 kW moči in do 680 Nm navora. Po besedah predstavnikov izdelovalca se izjemni moči pridružuje visokonatančno upravljanje motorja, ki ga zagotavljajo Nissanove napredne tehnologije, razvite posebej za električna vozila, s katerimi bo pospeševanje izjemno odzivno in presenetljivo enakomerno. Vozniki bodo lahko občutili prednosti sistema za nadzor vseh koles v skoraj vseh cestnih razmerah ter tako uživali v zanesljivejši in samozavestnejši vožnji.
Udobje pri vožnji za vsakogar
Natančno upravljanje motorjev v preizkusnem avtomobilu nudi vrhunsko udobje pri vožnji. Dvigovanje in spuščanje sprednjega dela vozila pri pospeševanju oziroma zaviranju je zmanjšano v največji možni meri, saj običajno možnost regenerativnega zaviranja s sprednjim motorjem dopolnjuje tudi regenerativno zaviranje z zadnjim motorjem. Pri zaviranju – na primer na mestnih ulicah – potniki ne bodo občutili neprijetnega nihanja v smeri naprej in nazaj. To zmanjša možnost za pojav potovalne slabosti in neugodja pri vožnji. Podobno velja za pospeševanje in vožnjo po slabo vzdrževanih in luknjastih cestah, saj je upravljanje motorja optimizirano za zagotavljanje udobja potnikov z zmanjševanjem neželenega gibanja.
Krmiljenje vozila z zaviranjem
Sistem zagotavlja optimalno porazdelitev navora med sprednjo in zadnjo premo, poleg tega pa omogoča neodvisno zaviranje vsakega od štirih koles, s čimer se poveča sila bočnega vodenja, ki jo ustvarjajo pnevmatike. Po zagotovilih konstruktorjev bodo zato vozniki pri vožnji skozi ovinke izkusili natančno in odzivno krmiljenje, ki zahteva le nežno obračanje volana. (mpo, foto Nissan)