Novi Opel Vivaro s povsem novimi geni

Opel predstavlja novo generacijo lahkega dostavnega vozila, ki pa je od predhodnika dejansko ohranil le ime, saj ni več izdelan v sodelovanju z Renaultom, ampak z novim francoskim partnerjem PSA.

Novi Opel Vivaro ima sedaj še več neposrednih sorodnikov kot v preteklosti, ko si je tehnološko zasnovo delil z Renaultovim modelom Trafic. Vivaro ima namreč sedaj tehnološke sorodnike, ki nosijo tudi oznake Citroëna, Peugeota in Toyote ter seveda Vauxhalla na britanskem trgu. Omenjene spremembe so bile pričakovane in so posledica spremembe lastniške strukture pri nemški blagovni znamki, ki je izpod okrilja GM prešla pod okrilje PSA.

Pri Oplu zato precej zadržano omenjajo dosedanjo tradicijo in dejanske uspehe na nekaterih trgih zelo priljubljenega modela, izdelanega v približno milijon primerkih, ter optimistično poudarjajo, da je dobil Vivaro še večji zagon. Ob tem še dodajajo, da je Opel prevzel odgovornost za globalni razvoj prihodnjih lahkih gospodarskih vozil za celotno skupino PSA. Slednje se seveda nanaša na prihodnost, saj so ostali neposredni Vivarovi sorodniki z drugimi blagovnimi znamkami na trgu že kar nekaj časa.

Naročanje spomladi, v salonih poleti
Novega Vivara bo mogoče na nekaterih evropskih trgih naročiti že od meseca februarja dalje, v prodajne salone pa naj bi pripeljal v drugi polovici letošnjega poletja. Temelji na najsodobnejši koncernski platformi in je na voljo v različnih izvedbah glede na želje uporabnikov: kot furgon Cargo, furgon s podaljšano kabino za do šest potnikov, šasija s platformo in kombi za prevoz oseb, prvič pa so namesto dveh na voljo tri dolžine (4,60 metra, 4,95 metra in 5,30 metra).

Z največjo prostornino za tovor 6,6 kubičnega metra se novi Vivaro pohvali z nosilnostjo do 1400 kilogramov – 200 kg več od predhodnika. Isto velja za vlečne obremenitve: z največjo maso prikolice 2500 kg zmore kar za pol tone več kot prej. V primerjavi z neposrednim predhodnikom je nižji, pri večini različic je visok 1,90 metra, a to mu omogoča, da parkira v kleteh nakupovalnih središč z nizkim stropom, da je natovarjanje in raztovarjanje kar se da preprosto.

Pomoč pri poteh izven asfaltnih podlag
Napredni sistem za nadzor oprijema IntelliGrip zagotavlja stabilnost in varnost na različnih spolzkih podlagah, kot so blato, pesek ali sneg. Izvedba za gradbišča dodatno vključuje še višji odmik od tal in zaščito podvozja. Že ob sprejemanju naročil bo Opel novega Vivara ponudil tudi s štirikolesnim pogonom proizvajalca Dangel.

Široka zadnja in drsna stranska vrata zagotavljajo neomejen dostop do tovornega prostora. Še posebej praktična so drsna vrata, ki se lahko pri Vivaru prvič odpirajo samodejno s pomočjo elektrike – zadošča pomik z nogo na območju senzorja na zunanji strani vozila. Odprtina Flex-Cargo pod sovoznikovim sedežem pri 5,30 metra dolgi različici omogoča varen prevoz do 4,02 metra dolgih predmetov.

Asistenčni sistemi za pomoč vozniku
Vivaro je na voljo s projekcijskim zaslonom, da voznik vidi vse pomembne informacije, ne da bi odmaknil pogled s prometa. Med sistemi, ki uporabljajo dodatno prednjo kamero in radar, pa so pomoč pri ohranjanju voznega pasu, prepoznavanje prometnih znakov, nadzor utrujenosti voznika, ki po dveh urah neprekinjene vožnje pokaže opozorilo, naj si voznik privošči odmor, s spremljanjem ravnanja pri vožnji pa na utrujenost opozarja tudi s pomočjo prikazov in zvočnih signalov.

Raven varnosti in udobja pa dvigujejo tudi samodejni regulator hitrosti s prilagajanjem hitrosti glede na vozilo, ki vozi spredaj, opozarjanje na nevarnost naleta z dvostopenjskim opozorilom v primeru tveganja za čelno trčenje ter samodejno zaviranje v sili, ki lahko prepreči trčenje ali zmanjša njegove posledice.

Vivaro je opremljen z ultrazvočnimi senzorji v prednjem in zadnjem odbijaču, ki voznika opozorijo na ovire pri parkiranju in nadzirajo stranske mrtve kote. Glede na stopnjo opreme je lahko na notranjem vzvratnem ogledalu ali na 7-palčnem zaslonu prikazana tudi slika, ki jo zajema vzvratna kamera. (mkr/foto Opel)

Delite