Novi Porsche 911 mora opraviti še zadnje preizkuse

Osma generacija Porschejevega legendarnega modela 911 bo na trg prišla v začetku leta 2019. Pred uradnim prihodom v prodajne salone pa s prototipi opravljajo še zadnje preizkuse v praksi, vključno z obsežnim programom voženj po različnih predelih planeta.

To za nove športne avtomobile pomeni zahtevno preizkušnjo, saj jih preizkušajo v podnebnih območjih s temperaturno razliko do 85 stopinj Celzija, premagujejo višinske razlike, ki presegajo štiri kilometre, prebijajo se skozi velemestne zastoje in beležijo nove rekorde dirkalnih stez. Pa vendar mora na koncu vsak sistem še vedno delovati tako brezhibno, kot je na začetku.

»Poleg odličnih voznih zmogljivosti model 911 že od samega začetka odlikuje tudi prilagojenost za vsakdanjo rabo,« je povedal Andreas Pröbstle, projektni vodja za celotno vozilo 911. »Zato avtomobile testiramo v vseh pogojih, v vsakem vremenu, v vseh regijah. Pogoni, tekočine, vsi sistemi in postopki upravljanja ter prikazovalniki in zasloni morajo delovati brezhibno. Le tako lahko zagotovimo, da bo vozilo v vseh regijah tega sveta delovalo brez težav,« še dodaja projektni vodja za novi 911.

Tudi najnovejša generacija Porscheja 911 se bo morala izkazati na različnih koncih planeta.

Preizkus sistemov v različnih okoliščinah
V središču preizkusov so Porschejeve klasične značilnosti, kot sta podvozje in motor s še večjim razponom med športnostjo in prilagojenostjo za vsakdanjo rabo. Preizkuša se tudi uporabnost in obremenitev čisto novega koncepta upravljanja, vključno z instrumenti in zasloni.

Z izzivi zahtevnega preizkusnega maratona se bodo morali spopasti tudi novi asistenčni sistemi in razširjena povezljivost. Ker je Porsche Connect na voljo v različnih izvedbah, prilagojenih posameznim državam, je po besedah predstavnikov izdelovalca testiranje upravljanja in funkcij še posebej zahtevno.

Celotno vozilo so najprej temeljito preizkusili na zaprtih poligonih.

Pripravljeni na različne podnebne skrajnosti
Na območjih z vročim podnebjem, kot so zalivske države na Bližnjem vzhodu ali Dolina smrti v ZDA, morajo pri temperaturah do 50 stopinj Celzija med drugim klimatska naprava, toplotni menedžment in postopek zgorevanja prestati različne funkcionalne preizkuse. Tako se npr. notranjost v vročini ne sme skriviti in zaradi tega povzročati neželenih zvokov.

Na Finskem, kjer imajo minus 35 stopinj Celzija, se pri testiranju osredotočajo na zagon hladnega motorja, ogrevanje in klimatiziranje, vlečno silo, krmilne lastnosti, zaviranje ter odzivnost sistemov za uravnavanje vozne dinamike. Ovinkaste in zahtevnejše ceste ob evropskem polarnem krogu nudijo optimalne pogoje za takšno testiranje športnega avtomobila.

Novi modeli 911 so vztrajno drveli tudi po kitajskih cestah in progah ter vozili v tamkajšnjih značilnih prometnih strukturah, pri čemer so morali dokazati, da zanesljivo delujejo z gorivi različnih kakovosti.

Vozila morajo biti pripravljena tudi na podnebne skrajnosti.

Cestni športnik se mora izkazati tudi na dirkališčih
V Nemčiji je del tradicionalnega Porschejevega programa testiranj tudi proga Nürburgring. Motor, menjalnik, zavore in podvozje so morali na tamkajšnjem dirkališču v pokrajini Eifel prestati ognjeni krst. V Italiji so testna vozila preizkusili na izjemno hitrem dirkališču v Nardu, kjer niso testirali le najvišje hitrosti, ampak tudi hlajenje in krmilne lastnosti.

V Dolini smrti, ki leži na višini skoraj 90 m pod morsko gladino, so testna vozila dosegla svojo najglobljo točko vzdržljivostnega preizkusa. Na 4.300 m visoki gori Mount Evans v Koloradu so v redkem zraku lahko dodobra preizkusili turbopolnilnike in sistem za dovajanje goriva. Ob koncu testiranja je znašala vsota poti, ki so jo skupaj prevozila testna vozila, približno 3 milijone kilometrov.

Zmogljivi cestni športnik se mora izkazati tudi med preizkusi na dirkališčih.

Zmogljiv in hkrati primeren za vsakdanjo uporabo
Manj spektakularno, a vseeno pomembno je testiranje vozila v realnih vsakodnevnih pogojih v javnem cestnem prometu – v mestih in na podeželju po vsej Nemčiji. Tudi tukaj ob upoštevanju vseh prometnih predpisov prevozijo veliko kilometrov, da bi zagotovili dolgo življenjsko dobo in funkcionalnost celotnega vozila in njegovih sistemov – vse to s ciljem, da bo tudi osma generacija legendarnega športnega modela postala najboljši 911 vseh časov. (mpo/foto Porsche)

Kljub športnemu značaju pa mora biti Porsche 911 nared tudi za povsem vsakdanjo uporabo.
Delite