Osemdeset let Oplovega Kapitäna

Opel Kapitän je svojo pot začel leta 1938 in je bil admiralska ladja znamke kar 42 let. Na letošnji jubilejni rojstnodnevni zabavi se je zbralo 25 brezhibno ohranjenih Kapitänov in se podalo na jubilejno vožnjo od Oplovega sedeža v Rüsselsheimu do železniškega muzeja v Kranichsteinu pri Darmstadtu.

Predenju Kapitänovih šestvaljnih vrstnih motorjev so se pridružili tudi sodobni zvoki: tri nove Opel Insignie so prišle čestitat svojim slovitim prednikom – poklon nove admiralske ladje uglednemu predhodniku. Največji Oplov model tako kot v preteklosti tudi danes pripelje s proizvodne linije matične tovarne v Rüsselsheimu.

Opel Kapitän 1938-40

Rojstvo Opla Kapitäna
Leto po predstavitvi Admirala je Opel razširil svojo paleto modelov še z enim velikim avtomobilom. Opel Kapitän se je leta 1938 kot predstavnik višjega srednjega razreda v slogu art déco uvrstil med priljubljenega Kadetta in predstavnika reprezentančnega najvišjega razreda Admirala.

S samonosno karoserijo, v celoti izdelano iz jekla, in sodobno tehnologijo pogona je Kapitän, ki je bil na voljo kot dvo- ali štirivratna limuzina ter kot štirisedežni kabriolet, zasedel mesto tehničnega pionirja v svojem razredu. Obenem je 2,5-litrski šestvaljni vrstni motor s 55 KM z zgoraj nameščenimi ventili postal zaščitni znak velikega Opla.

Povojna pot k uspehu
Deset let pozneje, leta 1948, je tovarno v Rüsselsheimu zapustil prvi povojni Kapitän, ki je bil razen nekaterih podrobnosti še vedno enak prvotnemu modelu. V času gospodarskega čudeža je postal Opel Kapitän z ameriškim oblikovalskim slogom in šestvaljnim udobjem sopomenka za napredek, blaginjo in zanesljivost.

V šestdesetih letih 20. stoletja je sodil vodilni model iz Rüsselsheima med najbolje prodajane šestvaljnike v Nemčiji. Šele pomladi leta 1970 se je s Kapitänom B, takratnim vstopnim modelom Oplove družine višjega razreda, ki so jo sestavljali Kapitän, Admiral in Diplomat, zaključila proizvodnja uspešnega šestvaljnega modela. Dolga uspešna zgodba najznamenitejšega velikega Opla se je zaključila po 42 letih in 474.189 izdelanih vozilih. (mkr/foto Opel)

Opel Kapitän, 1951-53

 

Več podrobnosti o legendarnem Oplovem modelu boste lahko prebrali v reviji Mehanik in voznik št. 142 (julij/avgust 2018), ki bo izšla v drugi polovici meseca avgusta 2018.

 

Delite