Peta generacija Toyote Prius Plug-in Hybrid
Toyota je tudi na slovenskem trgu predstavila peto generacijo modela Prius, ki bo tokrat na voljo le v priključno-hibridni različici. Kot poudarjajo pri znamki, Prius ni običajen avtomobil, saj spada v ozko skupino prevoznih sredstev, ki so s svojo zasnovo za vedno spremenili množično mobilnost. Zasnovan je skladno s svojim imenom, beseda prius namreč v latinščini pomeni prvi, originalen in predčasen.
Prius je pionir, ki je leta 1997 v svoji 1. generaciji utemeljil hibridni pogonski sklop, hkrati pa mu pripada tudi vloga začetnika avtomobilske elektrifikacije. Čeprav je bil novi hibridni pogon ob koncu devetdesetih let prejšnjega stoletja deležen skeptičnih odzivov, je kmalu postalo jasno, da gre za eno najboljših kombinacij nizkih emisij, majhne porabe goriva in odličnih voznih lastnosti, njegova nizkoemisijska zasnova pa se je izkazala za izjemno učinkovito rešitev v boju proti okoljskim spremembam.
Prav to so značilnosti, ki so v sodobnem svetu ključnega pomena v boju proti škodljivim okoljskim vplivom. Toyota je namreč zavezana ogljični nevtralnosti in hibridna tehnologija, ki je bila uvedena prav z modelom Prius, še vedno pomembno pripomore k prehodu k ničelnim emisijam. Prius je utiral pot vsem tem prizadevanjem in hkrati navdihoval nastajanje drugih modelov znamke Toyota na hibridni pogon.
V inovatorsko-pionirskem duhu je zasnovana tudi peto generacija tega legendarnega avtomobila. Novi Prius Plug-in Hybrid namreč uvaja novo generacijo priključnega hibridnega sistema, ki s svojo zmogljivo baterijo prinaša evolucijski napredek. Novi Prius se ponaša z nizkimi emisijami CO2, ki po ciklu WLTP znašajo le 11 – 16 g/km. To je podatek, ki dokazuje, da gre za najbolj energijsko učinkovitega Priusa do zdaj.
Njegov brezemisijski električni doseg znaša 72 – 86 kilometrov in je v primerjavi s predhodno generacijo izrazito daljši, predvsem zaradi nove, 13,6 kWh litij-ionske baterije, katere celice z višjo energijsko gostoto omogočajo bolj kompaktno zasnovo. V kombinaciji z učinkovitim bencinskim motorjem ponuja tudi prilagodljivost in učinkovitost klasičnega hibrida, ki se kažeta predvsem na daljših vožnjah. Elektromotor in dvolitrski bencinski motor skupaj zmoreta 223 konjskih moči (164 kW) ter omogočata tudi močno in odzivno pospeševanje.
“Prius je poseben avtomobil, je kultno hibridno vozilo, ustanovitelj segmenta hibridnih vozil. To lahko trdimo brez kakršnihkoli zadržkov. Kljub začetnim pomislekom se je kmalu izkazalo, da je hibridni pogon prava rešitev za sodobno mobilnost in prehod v brezemisijsko prihodnost. S tega vidika je Prius za znamko Toyota začetnik nove poti. Na njegovi osnovi smo začeli izdelovati številne druge modele na hibridni pogon, ki na evropskem trgu že krepko presegajo polovični delež naše prodaje. Dokaz, da je bil Prius mnogo več kot zgolj vizija, je več kot 17 milijonov hibridov, ki jih je v dobrega četrt stoletja izdelala Toyota, z njimi pa je bila prihranjena ogromna količina emisij ogljikovega dioksida. Vse to so razlogi, zaradi katerih je prihod novega Priusa, ki je v svoji priključno-hibridni različici še boljši, bolj učinkovit in bolj prijazen do okolja, za nas velik dogodek, ki nas vedno znova navdaja z veseljem in ponosom,” je povedal Gregor Mauko, direktor družbe Toyota Slovenija. (mkr/foto mkr)