Peugeot 203 je eden izmed najstarejših v Sloveniji
Peugeot 203 iz leta 1951 oziroma njegov lastnik Franci Planinec iz Zgornje Javoršice pri Moravčah je zmagovalec natečaja, ki ga je organiziral zastopnik Peugeota v Sloveniji. Ob 210-letnici blagovne znamke so namreč iskali najstarejšega Peugeota v Sloveniji in med prijavljenimi kandidati je bil to skoraj sedem desetletij star model 203.
Po slovenskih cestah se sicer občasno zapelje še tudi nekaj starejših v Sloveniji registriranih starodobnih Peugeotov, najstarejši med njimi je Peugeot 172 BC, letnik 1925, a to dejstvo prav nič ne zmanjšuje vrednosti lepotca, ki je zmagal na tokratnem natečaju.
Povojna zvezda motorizacije
Peugeot 203 je kot simbol preporoda znamke leta 1948 osupnil javnost s svojo modernostjo in tehnologijo, znak leva na pokrovu motornega prostora pa je bil videti, kot da požira kilometre.
Peugeot 203 je bil obenem prvi model znamke s tehnologijo samonosne karoserije ter pravo poosebljenje legendarnih in vzdržljivih Peugeotov, kot prvemu pa mu je uspelo preseči pol milijona proizvedenih primerkov.
Osem let za obnovo
Slovenski primerek Peugeota 203 je Planinec počasi obnavljal kakih osem let. Kakor pravi, je bilo še najlažje renovirati motor, saj sta s sinom Janom, ki mu je pomagal, oba izšolana avtomehanika. Zamudnejša opravila so bila menjave sicer redkih zarjavelih delov, kromiranje kosov pločevine in njihovo poliranje.
Skoraj sedemdesetletni avto ima zanimivo zgodbo: pred desetletji ga je francoski lastnik pustil oziroma prodal na Hrvaškem, ker mu je odpovedal motor. Tam ga je odkupila carina, pozneje pa je prišel v slovensko last. Avto je bil hranjen v suhi garaži in je bil v dobrem stanju. Planinec pravi, da je imel smele načrte glede obnove, a se je vse skupaj malo zavleklo, dokler ga ni sin začel priganjati.
Kljub starosti v odličnem stanju
Po temeljiti obnovi Peugeot znova sije s skoraj prvotnim sijajem. V prtljažniku je rezervna pnevmatika, zadnjo klop pa se da podreti, tako da se vanj da spraviti smuči. »Pa še strešni prtljažnik ima in strešno okno,« doda Franci.
Pod pokrovom se skriva 1,3-litrski štirivaljnik s približno 45 konjskimi močmi, kar je kar lepa številka za tiste čase. Menjalnik ima štiri prestave: tri za naprej in vzvratno.
Brisalci so sicer motorizirani, mogoče pa jih je upravljati tudi ročno. Vozilo ima 12-voltno napeljavo, z dvema akumulatorjema s po 6 volti. Kljub spoštljivi starosti lahko Peugeot 203 še vedno doseže hitrost 80 km/h, verjetno bi prišel tudi do stotice. Poraba goriva pa ne presega 8 litrov na 100 km. (mpo/foto Peugeot)