Porsche 935 je igrača za skoraj milijon evrov

Porsche je v okviru zgodovinske avtomotošportne prireditve Rennsport Reunion na dirkališču Laguna Seca predstavil novi 935. V maloserijski proizvodnji dirkalnika z močjo 515 kW (700 KM) in karoserijo, ki spominja na legendarnega Porscheja 935/78, bodo izdelali le 77 vozil.

“Ta spektakularni avto je rojstnodnevno darilo, ki ga je za ljubitelje z vsega sveta pripravil Porsche Motorsport,” je povedal dr. Frank-Steffen Walliser, vodja oddelka za motošport in vozila GT. “Ker avto ni homologiran, inženirjem in oblikovalcem ni bilo treba upoštevati običajnih pravilnikov, ampak so ga lahko razvijali brez omejitev.”

Tehnologija dirkalnika za tekmovanja Clubsport in zasebne treninge na dirkališčih temelji na visokozmogljivem športnem avtomobilu 911 GT2 RS. Kot že pri zgodovinskem vzorniku so velike dele karoserije zamenjali oz. dopolnili z montažnimi elementi iz kompozitnega materiala s karbonskimi vlakni (CFRP). S svojim aerodinamičnim zadkom je ekskluzivni klubski dirkalnik 935 dolg 4,87 m, v širino pa meri 2,03 m.

Vodja oddelka za motošport in vozila GT, Frank Steffen Walliser, poudarja, da so dirkalnik zasnovali brez omejitev, ki jih sicer narekujejo zahteve cestne homologacije.

Številne podrobnosti temeljijo na tradiciji
Zasnova zunanje podobe je poklon dirkalniku za Le Mans, Porscheju 935/78, ki so ga navdušenci zaradi dolge oblike, masivnih razširitev in osnovne bele barve poimenovali “Moby Dick”. Vpadljive odprtine za odzračevanje kolotekov na sprednjih blatnikih, ki jih ima tudi model 911 GT3 R, zvišujejo potisk k tlom na sprednji premi. 1.909 mm širok in 400 mm globok usmernik zraka na zadku pa skrbi za aerodinamično ravnovesje.

Veliko zunanjih detajlov priča o uspešnih modelih iz Porschejeve zgodovine avtomotošporta: medtem ko aerodinamična platišča spominjajo na platišča modela 935/78, se zadnje LED-luči v izhodnih ploščah usmernika zraka na zadku zgledujejo po dirkalniku LMP1 919 Hybrid. Zunanji ogledali sta takšni kot pri aktualnem zmagovalcu Le Mansa, modelu 911 RSR, zasnova izpostavljenih izpušnih cevi iz titana pa izvira iz Porscheja 908 iz leta 1968.

Tudi v voznikovem prostoru je marsikaj povzeto po drugih modelih. Izbirna ročica menjalnika je zasnovana v videzu slojnega lesa in spominja na dirkalnike, kakršna sta bila 917 in 909 Bergspyder, ali pa na superšportni model Carrera GT. Karbonski volan in barvni zaslon, ki je za njim, je model 935 prevzel od modela 911 GT3 R iz modelskega leta 2019.

Masivna varnostna kletka v kombinaciji z dirkalnim školjkastim sedežem in 6-točkovnimi varnostnimi pasovi po trditvah konstruktorjev zagotavlja maksimalno varnost. Sedež za sovoznika je na voljo opcijsko. Za optimalno hlajenje notranjosti skrbi klimatska naprava.

Konstruktorjem je bil vzor Porsche 935/78, imenovan “Moby Dick”.

Poganja ga šestvaljni 3,8-litrski motor
Za pogon novega modela 935 skrbi najsodobnejši 3,8-litrski 6-valjni bokser motor z biturbinskim polnjenjem, ki je skoraj identičen visokozmogljivemu serijskemu motorju modela 911 GT2 RS, ki ima cestno homologacijo.

Moč motorja, vgrajenega v zadku, se prek Porschejevega 7-stopenjskega menjalnika z dvojno sklopko (PDK) s togo obeso prenaša na 310 mm široki zadnji kolesi. Kot pri cestnih modelih GT serije 911 voznik za prestavljanje uporablja zlahka dosegljive tipke na volanu.

Konstruktorji poudarjajo, da porazdelitev mase, ki je značilna za serijo 911, omogoča odlično vlečno silo in zaviranje. Na sprednji premi za zaviranje skrbijo 6-batne aluminijaste dirkalne zavorne čeljusti v izvedbi monobloc v kombinaciji z notranje hlajenimi in zarezanimi jeklenimi zavornimi koluti s premerom 380 mm. Na zadnji premi so vgrajene štiri batne čeljustne zavore in zavorni koluti s premerom 355 mm.

Tako kot model 911 GT2 RS, ki je homologiran za cestno vožnjo, ima tudi 1.380-kilogramski model 935 sistem za uravnavanje stabilnosti PSM (Porsche Stability Management) z nadzorom vlečne sile in antiblokirnim sistemom (ABS).

Novi Porsche 935 je že mogoče naročiti. Njegova cena znaša 701.948 evrov, prišteti pa je treba še ustrezni DDV. Kupci bodo vozila lahko prevzeli od junija 2019 v okviru ekskluzivnih dogodkov. (mkr/foto Porsche)

Prestižni dirkalnik je namenjen le uporabi na dirkališčih.

 

 

Delite