Porsche Macan S z novim turbomotorjem V6

Porsche z zmogljivim Macanom S razširja serijo kompaktnih športnih terencev. Poganja ga novi trilitrski turbobencinski motor V6 s filtrom za trde delce.

Motor razvije moč 260 kW (345 KM) in doseže največji navor 480 Nm, kar je 10 kW (14 KM) oz. 20 Nm več kot pri prejšnjem modelu. Z opcijskim paketom Sport Chrono se je pospešek od nič do 100 km/h skrajšal za desetinko, na 5,1 sekunde, končna hitrost pa znaša 254 km/h. Poraba goriva znaša 8,9 l/100 km (sorazmerno s kriteriji NEVC).

Motor V6 z zasnovo Central Turbo Layout
Turbopolnilnik na izpušne pline je nameščen med obema vrstama valjev, kar pri Porscheju imenujejo zasnova Central Turbo Layout. Kratke poti izpušnih plinov med zgorevalnimi prostori in turbopolnilnikom zagotavljajo spontano odzivnost.

Novi twin scroll turbopolnilnik omogoča velik navor v območju nizkih vrtljajev. Pri twin scroll oziroma dvospiralni tehnologiji se tokovi izpušnih plinov rotorju turbine dovajajo ločeno. Na ta način je bistveno manj negativnih posledic izmenjave plinov. Zaradi nadgrajene geometrije zgorevalnega prostora s centralno vbrizgalno šobo je mešanje goriva in zraka še bolj učinkovito.

Podvozje je bolj uravnoteženo
Za športne avtomobile značilno Macanovo podvozje s pnevmatikami različnih dimenzij in sistemom Porsche Traction Management (PTM) z inteligentnim štirikolesnim pogonom so po zagotovilih Porschejevih konstruktorjev pri prenovi modela še enkrat celovito optimizirali.
Na sprednji premi so aluminijaste vzmetne vilice nadomestile jeklene elemente. Nova aluminijasta konstrukcija je trša in zmanjšuje nevzmetene mase. Tako je vožnja z Macanom še natančnejša in udobnejša. Novo nastavljeni stabilizatorji skrbijo za nevtralnejše odzivanje vozila. Kot doslej so za večjo dinamiko opcijsko na voljo aktivno uravnavanje blaženja Porsche Active Suspension Management (PASM), po višini nastavljivo zračno vzmetenje z optimiziranimi vodilnimi bati in hidravličnimi blažilniki ter sistem Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).

Izpopolnjene zavore z natančnejšo točko upora
Veliko dela pa so vložili tudi v zavore novega Macana S, kar voznik občuti, ko pritisne na zavorni pedal. Ta je izdelan iz kompozita in je za približno 300 g lažji od dosedanje jeklene komponente ter prek skrajšane vzvodne ročice deluje na glavni zavorni valj.

To se ne odraža le v hitrejšem odzivu zavor, ampak tudi v togi povezavi in posledično zelo natančni točki upora. Še bolj športen pristop novega Macana S je podkrepljen s povečanimi sprednjimi zavornimi koluti: premer je večji za 10 mm (360 mm), debelina pa za 2 mm (36 mm). Nove zavorne obloge ne vsebujejo bakra. Macan S je opcijsko mogoče opremiti s keramičnimi zavorami Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

LED-luči in nove digitalne funkcije
Macan S se ponaša z vsemi novostmi najnovejše modelske prenove. Sem med drugim sodi tridimenzionalno izoblikovan pas zadnjih LED-luči. Glavni žarometi imajo serijsko LED-tehnologijo in opcijski sistem Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus), ki krmili porazdelitev svetlobnega snopa.

Novi Porsche Communication Management (PCM) z 10,9-palčnim zaslonom na dotik s polno HD-ločljivostjo je serijsko popolnoma povezan in vključuje online navigacijo s prometnimi informacijami v realnem času prek “Here Cloud”, napravo za prostoročno telefoniranje, dva avdiovmesnika in inteligentno glasovno upravljanje.

Novega Macana je že mogoče naročiti. Cene za nemški trg, vključno z DDV in deželno opremo, se začnejo pri 64.356 EUR. (mpo/foto Porsche)

Delite