Porsche Taycan – električni športnik nove dobe

Porsche je s premierno predstavitvijo na treh celinah, javnosti uradno razkril svoj prvi popolnoma električni športni avto. »Taycan našo tradicijo povezuje s prihodnostjo. Z njim se nadaljuje zgodba o uspehu naše znamk – znamke, ki ljudi z vsega sveta navdušuje že več kot 70 let,« je povedal Oliver Blume, predsednik uprave družbe Porsche AG, ki je odprl svetovno premiero v Berlinu: »Ta dan označuje začetek nekega novega obdobja.«

Štirivratna športna limuzina predstavlja celoto, ki jo po besedah konstruktorjev zaznamujejo značilna porschejevska zmogljivost, povezljivost in celovita funkcionalnost za vsakodnevne potrebe. Tudi najsodobnejše proizvodne metode in produktna substanca Taycana na področju trajnosti in digitalizacije postavljajo nova merila.

»Za ero električne mobilnosti smo obljubili pravi Porsche – vznemirljiv športni avto, ki ne bo prepričal le s tehnologijami in vozno dinamiko, temveč bo ljudi z vsega sveta navduševal tako kot njegovi legendarni predhodniki. Tukaj je zdaj naš izdelek,« je ob predstavitvi poudaril Michael Steiner, član uprave družbe Porsche AG in direktor za raziskave in razvoj.

Prva modela iz nove serije se imenujeta Taycan Turbo S in Taycan Turbo. Predstavljata trenutni vrhunec Porschejeve električne zmogljivosti in se uvrščata med najmočnejše serijske modele, ki jih ima proizvajalec športih vozil ta trenutek v svoji produktni paleti. Manj zmogljive različice štirikolesno gnanega modela bodo sledile še letos. Ob koncu naslednjega leta bo na trg prišla že prva izpeljanka, Taycan Cross Turismo. Do leta 2022 bo Porsche v električno mobilnost investiral več kot šest milijard evrov.

Sinteza zmogljivosti in učinkovitosti
Taycan v vrhunski izvedbi Turbo S s funkcijo overboost in skupaj s programom Launch Control razvije do 560 kW (761 KM), Taycan Turbo pa do 500 kW (680 KM). Za pospešek iz mirovanja do 100 km/h porabi Taycan Turbo S 2,8 sekunde, Taycan Turbo pa 3,2 sekunde. Doseg vozila znaša do 412 kilometrov pri izvedbi Turbo S in do 450 kilometrov pri izvedbi Turbo (oboje po kriterijih WLTP). Najvišja hitrost je pri obeh štirikolesno gnanih modelih 260 km/h.

Taycan je prvo serijsko vozilo, ki se ponaša s sistemsko napetostjo 800 voltov namesto 400 voltov, kot je običajno pri električnih avtomobilih. To voznikom koristi še posebej na poti: v dobrih petih minutah je Taycan z istosmernim tokom (DC) na hitri polnilnici napolnjen z dovolj energije za naslednjih 100 kilometrov vožnje (po kriterijih WLTP). Čas polnjenja za pet do 80 odstotkov SoC (State of Charge/napolnjenost baterije) znaša v idealnih pogojih 22,5 minute, maksimalna moč polnjenja (peak) pa znaša 270 kW. Celotna kapaciteta baterije performance plus znaša 93,4 kWh. Vozniki Taycana lahko doma svoj avto polnijo z izmeničnim tokom (AC) z močjo do 11 kW.

Taycan bo lahko električno energijo polnil tudi na zmogljivejših polnilnicah.

Edinstven notranji dizajn
Tudi voznikova kabina s prečiščeno strukturo in popolnoma novo arhitekturo predstavlja začetek nove ere. Prostostoječi in upognjeni kombinirani instrument predstavlja najvišjo točko na armaturni plošči, s čimer je jasno poudarjena usmerjenost proti vozniku. Osrednji 10,9-palčni zaslon infotainmenta in še dodaten, opcijski zaslon za sovoznika sta oblikovno združena v steklen pas v črnem visokosijajnem videzu. Vse upravljalne površine so bile za Taycan zasnovane popolnoma na novo.

V glavnem je bilo bistveno zmanjšano število klasičnih mehanskih upravljalnih elementov, kot so stikala in gumbi. Namesto tega upravljanje poteka pametno in intuitivno – z upravljanjem na dotik ali z glasovnim upravljanjem, ki se odziva na ukaz »Hej Porsche«.

Porsche v Taycanu prvič ponuja možnost notranjega oblazinjenja, ki ne vključuje usnja. Notranja oprema iz inovativnega reciklažnega materiala priča o trajnostni zasnovi električnega športnega vozila. Na voljo sta dva prtljažnika: v sprednjem je prostora 81 litrov, v zadnjem pa 366 litrov.

Novo dobo po besedah konstruktorjev predstavlja tudi notranjost vozila.

Inovativni pogonski agregati
Taycan Turbo S in Taycan Turbo imata vgrajena dva učinkovita elektro¬motorja, na sprednji in zadnji premi, torej imata pogon na vsa štiri kolesa. Visoka učinkovitost sinhronskih motorjev s stalnim vzbujanjem je v prid tako dosegu kot tudi trajni moči pogonskega sistema. Elektromotor, gonilo in pulzni pretvornik so na obeh premah združeni v kompakten pogonski modul. Posebnost elektromotorjev je t. i. hairpin navitje tuljav statorja. Ta tehnologija omogoča, da je v statorju več bakra, zaradi česar se ob enaki prostornini povečata moč in navor.

Dvostopenjski menjalnik, ki je vgrajen na zadnji premi, je inovacija, ki jo je razvil Porsche. S prvo prestavo lahko Taycan še močneje pospeši iz mirovanja, druga prestava z daljšim prestavnim razmerjem pa zagotavlja visoko učinkovitost in velike rezerve moči. To velja tudi pri zelo visokih hitrostih.

Centralno povezani sistemi podvozja
Porsche za podvozje Taycana uporablja centralno povezan krmilni sistem. Integrirani sistem uravnavanja podvozja Porsche 4D-Chassis Control v realnem času analizira in sinhronizira vse sisteme podvozja. Med inovativne sisteme podvozja spadata prilagodljivo zračno vzmetenje s 3-prekatno tehnologijo, vključno z elektronskim uravnavanjem blažilnikov PASM (Porsche Active Suspension Management), in elektromehanski sistem za aktivno stabiliziranje nagibanja Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) s sistemom Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).

Edinstvena sta regulacija štirikolesnega pogona z dvema elektromotorjema in rekuperacijski sistem. Med poskusnimi vožnjami se je pokazalo, da se okrog 90 odstotkov zaviranj v vsakodnevnih situacijah odvija prek elektromotorjev – brez dodatnega aktiviranja hidravličnih zavor na kolesih.

Taycana so hkrati predstavili na treh celinah, na simboličnih lokacijah za energijo vode, sonca in vetra.

Svetovna premiera sočasno na treh celinah
Svetovna premiera Porsche Taycana je potekala vzporedno v Severni Ameriki, na Kitajskem in v Evropi. To so tri celine, kjer so najpomembnejši prodajni trgi za novi električni športni model.

Poleg tega prizorišča dogodka simbolizirajo tri poti trajnost¬nega gospodarjenja z energijo: Niagarski slapovi na meji med ameriško zvezno državo New York in kanadsko provinco Ontario ponazarjajo moč vode, solarni park v Neuhardenbergu pri Berlinu simbolizira energijo sonca, vetrni park na otoku Pingtan, okrog 150 kilometrov oddaljenem od kitajskega mesta Fužou v provinci Fudžian, pa predstavlja moč vetra. To so sile narave, ki jih človek dojema z vsem čuti, prav tako kot osupljivo moč Porschejevega prvega popolnoma električnega športnega avtomobila. (mpo/foto Porsche)

Delite