Preizkušanje električnih tovornih vozil v mrazu

Inženirji družbe Mercedes-Benz Trucks so preizkušali možnosti uporabe vozil eActros LongHaul in eActros 300 v ekstremnih zimskih pogojih pri temperaturah do minus 25 stopinj. Pri tem so se osredotočili zlasti na učinke ekstremnega mraza na upravljanje, ergonomijo in udobje. Poleg tega so preverjali tudi kriterije, kot so odziv ob zagonu in zaščita pogonskih komponent pred mrazom, toplotno upravljanje, potek polnjenja in robustnost senzorike.

Uporabniki postavljajo enake zahteve za tovorna vozila na akumulatorski električni pogon kot za vozila s konvencionalnimi dizelskimi motorji. Tudi v težkih vremenskih razmerah, kot so mraz, led in sneg, morajo vozila zanesljivo opravljati svoje delo. Glede na to so se letošnja testiranja za zimske razmere družbe Mercedes-Benz Trucks v Rovaniemiju na Finskem znova izkazala za pomembne preizkuse vzdržljivosti.

Iskanje možnosti izboljšav
Tam so bila vozila iz različnih serij – vključno s prototipi vozila eActros LongHaul na akumulatorski električni pogon, katerega serijska proizvodnja je predvidena za leto 2024, vozila eActros 300 na akumulatorski električni pogon kot cestna vlečna vozila ter vozila Actros L na konvencionalni dizelski pogon. V ekstremnih podnebnih razmerah, na primer na zasneženih in poledenelih voziščih, pri močnem vetru in temperaturah do minus 25 stopinj, je skupina za razvoj in testiranje testirala posamezne modele, da bi na podlagi tega določila ukrepe za nadaljnjo optimizacijo.

Dr. Christof Weber, vodja globalnega testiranja pri družbi Mercedes-Benz Trucks: »Testiranje naše palete izdelkov v ekstremnih zimskih razmerah je prav tako bistven del našega razvoja vozil, ko gre za alternativne pogone. Prevozna podjetja se morajo v zelo konkurenčnem okolju v vsakem letnem času zanesti na naša električna tovorna vozila, tako kot so navajena pri vozilih na konvencionalni pogon. Zato so naši testni inženirji na Finskem šest tednov intenzivno in podrobno testirali vozila.«

Začetek serijske proizvodnje že letos
Različica modela eActros 300 kot cestnega vlečnega vozila, ki je bila prvič predstavljena na sejmu IAA Transportation 2022 v Hannovru, lahko vleče vse običajne evropske polpriklopnike, ob upoštevanju maksimalne dovoljene dolžine skupine vozil. Električno tovorno vozilo temelji na enaki tehnologiji kot eActros 300/400. Trije baterijski sklopi, vsak z vgrajeno kapaciteto baterije 112 kWh , omogočajo do 220 kilometrov dosega brez vmesnega polnjenja. Serijska proizvodnja se bo predvidoma začela v drugi polovici leta 2023.

Leta 2024 naj bi bil eActros LongHaul pripravljen za serijsko proizvodnjo za tranzitni promet. Družba Mercedes-Benz Trucks je lani na sejmu IAA Transportation v Hannovru predstavila konceptni prototip električnega tovornega vozila. Vozilo eActros LongHaul ima serijsko doseg okoli 500 kilometrov brez vmesnega polnjenja in bo omogočalo visokozmogljivo polnjenje. Na sejmu IAA mu je žirija za »International Truck of the Year« podelila nagrado za inovativnost »2023 Truck Innovation Award«. V vozilu eActros LongHaul so vgrajeni akumulatorji s tehnologijo litij-železo-fosfatnih celic (LFP). Te odlikuje predvsem dolga življenjska doba in več uporabne energije. (mpo/foto Mercedes-Benz Trucks)

Tudi tovorna vozila na električni pogon se bodo morala spopadati z ekstremnimi vremenskimi in voznimi razmerami.

 

Več podrobnosti o preizkušanju vozil na Finskem boste lahko prebrali v Reviji Mehanik in voznik 170 (marec – april 2023)

 

 

 

Delite