Priljubljenost asistenčnih sistemov raste

Kupci novih vozil se pogosteje odločajo za napredne asistenčne sistem, ki ne dvigujejo le ravni udobja, ampak tudi raven varnosti.

Na podlagi podrobne analize opreme prvič registriranih vozil na nemškem trgu v letu 2017, ki so jo opravili pri Boschu, so ugotovili, da ima približno polovica prvič registriranih vozil vsaj en asistenčni sistem za parkiranje v sklopu standardne opreme, že na drugem mestu pa so sistemi samodejnega zaviranja

Precej razlik po evropskih državah
Niso pa samo nemški kupci vozil tisti, ki se čedalje bolj zanašajo na elektronske asistence za varnejšo in udobnejšo vožnjo; asistenčni sistemi za parkiranje in sistemi avtomatskega zaviranja v sili si tudi v drugih evropskih državah utirajo pot.

Asistenčni sistemi za parkiranje so na primer še posebej priljubljeni v Franciji, saj so vgrajeni v 85 odstotkov vozil, kar je največji delež tega sistema. Na dnu seznama je Italija s 44 odstotki.

Pri sistemih avtomatskega zasilnega zaviranja sta Belgija in Nemčija izenačeni pri 54 odstotkih, medtem ko je na Nizozemskem s takim sistemom opremljenih 45 odstotkov novih vozil. Drugače pa je pri Italiji, kjer je delež le 30 odstotkov, v Rusiji pa samo šest odstotkov.

Nekateri tudi kot obvezna oprema
Ker sistemi za pomoč voznikom ne dvigujejo le ravni udobja, ampak tudi varnosti, Evropska unija pripravlja zakon, s katerim bo predpisala obvezno vgradnjo sistemov avtomatskega zasilnega zaviranja. To bi pomenilo, da bodo vsi novi modeli vozil od leta 2022 morali biti opremljeni s takimi sistemi.

Ekonomska komisija Združenih narodov za Evropo ocenjuje, da bi sistem avtomatskega zasilnega zaviranja lahko v EU rešil 1000 življenj na leto. 54 odstotkov vseh prvič registriranih vozil v Nemčiji v letu 2017 je bilo opremljenih s takim sistemom zasilnega zaviranja, v letu 2016 pa le 38 odstotkov.

Ocena statistike prvič registriranih vozil iz leta 2017 prav tako kaže, da sta poleg asistenčnih sistemov za parkiranje in zaviranje v porastu tudi funkcija za zaznavanje zaspanosti in funkcija za ohranjanje vožnje v mejah voznega pasu.

Sistemi za pomoč vozniku spremljajo kompleksne situacije in pomagajo pri preprečevanju prometnih nesreč ter celo rešujejo življenja. Kot poudarjajo pri Boschu, ki je eden največjih svetovnih izdelovalcev različnih asistenčnih sistemov s sistematično dodelavo obstoječih sistemov in izkušnj iz prakse ustvarja tehnično podlago za samodejno vožnjo v prihodnosti. (mpo/foto Bosch)

Kupci se čedalje pogosteje odločajo za različne asistenčne sisteme, pomoč pri parkiranju postaja standard.
Delite