Prvi hibridni avtobus bo vozil po jeseniških cestah

Na Jesenicah so v uporabo predali mestni avtobus MAN Lion’s City Hybrid, ki je prvi 100-odsotno hibridni avtobus v Sloveniji. Avtobus je že opravil svojo prvo testno vožnjo po jeseniških cestah, v redni promet na območju Jesenic pa bo vključen v prihodnjih dneh.

Župan občine Jesenice Tomaž Tom Mencinger je novi avtobus označil za pomembno pridobitev na območju občine Jesenice. »Občina Jesenice v zadnjih letih izvaja različne ukrepe na področju trajnostne mobilnosti, katere glavna usmeritev je med drugim tudi spodbujanje javnega potniškega prometa. Zato smo še posebej ponosni, da bo ravno na območju Jesenic vozil prvi hibridni avtobus v Sloveniji, ki s svojimi značilnostmi sledi vsem ciljem le-te. Mestni potniški promet je za občino Jesenice izrednega pomena, saj zaradi razpotegnjene lege mesta in višjega deleža starejšega prebivalstva predstavlja ključno in nujno obliko prevoza za marsikaterega Jeseničana. Verjamem, da novi avtobus predstavlja še en pomemben korak pri spodbujanju naših občanov k uporabi javnega potniškega prometa, hkrati pa bomo z njim prijaznejši tudi do samega okolja.«

Direktor in predsednik uprave skupine Arriva Slovenija Bo Karlsson je poudaril, da ima sodoben, funkcionalen in zanesljiv mestni prevoz ključno vlogo pri razvoju mesta, saj ljudem zagotavlja dostop do izobraževanja, zaposlitve, rekreacije, zdravstva in drugih ključnih storitev. Ob predaji novega vozila v promet je povedal: »Zelo smo veseli, da lahko danes skupaj z Občino Jesenice v promet predamo to moderno, uporabnikom prijazno in ekološko vozilo. Tako našim potnikom zagotavljamo še bolj trajnosten, čist in energijsko učinkovit potniški promet na Jesenicah. Nobena skrivnost ni, da je »Arrivina vizija postati eko-pionir, zato smo še toliko bolj ponosni, da imamo v našem voznem parku prvi hibridni avtobus v Sloveniji.«

Poudaril je tudi dobro sodelovanje z Občino Jesenice: »Naše uspešno partnerstvo z Občino Jesenice traja že spoštljivih 59 let in veseli smo, da bomo lahko sodelovali tudi v prihodnje. Za Arrivo je privilegij sodelovati s partnerjem, kot je mesto Jesenice, ki ima strateško vizijo in jasne smernice za ureditev trajnostnega mestnega prevoza. S tem, ko delimo ista načela, kot so varnost, zanesljivost in trajnost, krepimo tudi naše partnerstvo.«

Tudi Claus Wallenstein, direktor družbe MAN Truck & Bus Slovenija d.o.o., je novi avtobus označil za optimalno rešitev za mestni linijski promet prihodnosti, hkrati pa povedal, da je podjetje ponosno, da so lahko z njim del pomembnega mejnika na področju trajnostne mobilnosti v Sloveniji. »Svetovna urbanizacija, rastoča prometna, zračna in hrupna obremenitev v mestih ter podnebne spremembe zahtevajo nove, okolju prijazne in učinkovite rešitve za mestno mobilnost, česar se zavedata tudi naša partnerja skupina Arriva Slovenija ter občina Jesenice, ki s svojim v prihodnost usmerjenim načinom delovanja, postavljata pomemben mejnik na področju trajnostne mobilnosti v slovenskih mestih,« je še dodal.

Mestni avtobus MAN Lion’s City Hybrid je dolg 12 metrov, ima 22 sedišč, 67 stojišč, prostor za invalide ter nagib, ki gibalno oviranim osebam omogoča lažji vstop. »Hibridna tehnologija vozila z vsemi vgrajenimi komponentami omogoča do 30 % prihranka goriva. Vozilo omogoča neposredni prenos iz motorja z notranjim izgorevanjem na električna motorja, pri tem pa nastalo kinetično energijo uporabi pri zaviranju in speljevanju – brez motorja in brez hrupa –, s tem pa bistveno zmanjšujemo ekološko onesnaževanje in emisije CO2,« je še povedal.

Avtobus je na testno vožnjo po jeseniških cestah že odpeljal prve potnike, v redni promet na območju Jesenic pa bo vključen v prihodnjih nekaj dneh.

Manjša poraba, manj ogljikovega dioksida
Mestni avtobusi Lion’s City Hybrid že redno vozijo na progah mestnega prometa velemest, kot so Pariz, Dunaj, München, Milano in Barcelona, in na progah številnih manjših mest. Kot poročajo, je obratovanje v vseh mestih v praksi potrdilo, da serijska hibridna tehnologija omogoča možnost prihranka do 30 %. S tem MAN že danes vozi po cestah z gospodarnimi tehnologijami prihodnosti.

V mestnem prometu je nenehno zaviranje in speljevanje na postajah in pri semaforjih optimalen pogoj za uporabo hibridne tehnologije. Medtem ko se pri običajnih avtobusih energija zaviranja pretvori v toploto, pa MAN-ov Lion’s City Hybrid to energijo shrani v akumulatorjih Ultracaps in iz nje pridobiva pogonsko energijo za svoja električna pogonska motorja. Stranski potrošniki, kot je klimatska naprava, imajo električni pogon in se napajajo iz akumulatorja na strehi. Na postajališču hibridni mestni avtobus stoji brez oddajanja izpušnih plinov in lahko spelje z elektriko skoraj brez hrupa.

Nizkopodni avtobus Lion’s City Hybrid porabi do 30 % manj goriva. S tem letno prihrani do 10.000 litrov dizelskega goriva. Izpust CO2 se zniža za do 26 ton letno, kar je enkrat boljše od vrednosti običajnega dizelskega vozila. Poleg tega omogoča električno speljevanje na postajah brez izpustov škodljivih snovi in hrupa, kar je blagodejno za bližnje prebivalce in potnike. Akumulator je projektiran za življenjsko dobo vozila. Optimalna aerodinamika z MAN-ovo podobo EfficiencyDesign pa poskrbi za dodatno zmanjšanje porabe.

 

Delite