Razglasili smo slovenska Gospodarska vozila leta 2019
14. izbor za slovensko Gospodarsko vozilo leta 2019 – Ford F-MAX, Mercedes-Benz Sprinter, MAN Lion’s City E, Volkswagen e-Crafter in MAN eTGE so slovenska gospodarska vozila leta 2019.
Uredništvi revij Transport & Logistika ter Mehanik in voznik sta na zaključni slovesnosti v okviru sejma Transport & Logistika v Celju že štirinajstič razglasili zmagovalce izbora za slovensko Gospodarsko vozilo leta.
Letos so se vozila pomerila v štirih kategorijah: tovornjak leta, avtobus leta, dostavnik leta in prvič tudi v kategoriji e-Gospodarsko vozilo leta. V prvem delu izbora so kandidatom glasove prisodili bralci obeh revij z elektronskim glasovanjem in poštnimi glasovnicami. V drugem delu pa je morala svoje mnenje povedati še novinarska žirija, ki je kandidate za zmagovalce ocenjevala po različnih kriterijih. Tudi letos je bila zaradi konkurenčnosti vozil v vseh štirih kategorijah odločitev težka, pri nekaterih kandidatih so na koncu odločale le podrobnosti in dejansko stanje na slovenskem trgu.
Na seznamu zmagovalcev izbora z več kot desetletjem tradicije pa so se predhodnikom iz prejšnjih let po obeh krogih glasovanja letos pridružili:
Slovenski tovornjak leta 2019 – Ford F-MAX
Slovenski dostavnik leta 2019 – Mercedes-Benz Sprinter
Slovenski avtobus leta 2019 – MAN Lion’s City E
Slovensko e-Gospodarsko vozilo leta 2019 – Volkswagen e-Crafter/MAN eTGE
Slovenski tovornjak leta – Ford F-MAX
Učinkovitost in naprednost F-Maxovega pogonskega sklopa vključuje funkcije, kot so Eco-Roll, Adaptive Cruise Control (ACC) in na osnovi GPS-a zasnovan tempomat. Delovanje šestvaljnega 12,7-litrskega motorja Ford Ecotorq (Euro 6) z močjo 500 KM (373 kW) je dobro usklajeno z ZF-ovim 12-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Nova kabina nudi udobno vožnjo, je ergonomična in z ravnim podom. Tovornjak je opremljen tudi s platformo za povezljivost vozil ConnecTruck.
Za naziv sta se potegovala še Mercedes-Benz Actros in Scania L.
Slovenski dostavnik leta – Mercedes-Benz Sprinter
Sprinter je tehnološko napredno, prilagodljivo, robustno in gospodarno vozilo. Novo tehnološko dobo zaznamujeta internetna povezljivost ter multimedijski sistemi MBUX, ki zagotavljajo osnovo za vse logistične in transportne zahteve. Različne karoserije, možnosti pogona, konstrukcije kabine, dolžine trupa, skupne dovoljene mase, višine tovornega prostora in ostale lastnosti opreme omogočajo popolno prilagajanje potrebam kupcev. Ponudbo preizkušenih pogonov zadnjih in vseh štirih koles so dopolnili z novim pogonom na prednji kolesi. Za pogon skrbijo različice 3,0-litrskega dizelskega šestvaljnika in 2,1-litrskega štirivaljnika.
Za naziv so se potegovali tudi Ford Transit Connect, Citroën Berlingo/Opel Combo/Peugeot Partner.
Slovenski avtobus leta – MAN Lion’s City E
Lion’s City E je električni avtobus, opremljen z osrednjim elektromotorjem, polni pa se preko noči v garaži. Serijska proizvodnja se bo začela konec leta 2019 ali v začetku leta 2020. Velikost baterije je pravo presenečenje: 480 kWh za klasičen 12-metrski avtobus in 640 kWh za zglobni MAN Lion’s City E. Novi MAN Lion’s City E za prevoz potnikov uporablja tudi prostor na zadnji levi strani, kjer se pri običajno gnanih modelih nahaja motor, s čimer je povečana kapaciteta potniških mest.
Za naziv sta se potegovala tudi Setra S 531 DT in Scania Interlink MD.
Slovensko električno gospodarsko vozilo leta – Volkswagen e-Crafter/MAN eTGE
Vozili sta namenjeni lokalni dostavi v mestnih središčih s skoraj neslišnim delovanjem. Elektromotor pod pokrovom motorja preko enostopenjskega menjalnika poganja prednji kolesi, zaviranje omogoča vračilo dela energije. Polnjenje baterij pri hitri CCS-postaji traja 45 minut (80 odstotkov), pri postajah »AC Wallbox« pa se baterija polno napolni v 5 urah in 20 minutah. Litij-ionska baterija je vgrajena pod dnom vozila, s čimer je mogoče izkoristiti celotno prostornino tovornega prostora.
Prejemnika naziva sta bila letos v svoji kategoriji edina kandidata.