Renault Embleme za manjši ogljični odtis

Konceptno vozilo Emblème je utelešenje tega, kako znamka Renault vidi odgovor na izziv razogljičene mobilnosti. Emblème bo na ogled na Renaultovem razstavnem prostoru na letošnji mednarodni avtomobilski razstavi v Parizu. Kmalu bo Ampere razkril celoten koncept in predstavil tehnološki napredek, ki bo omogočil tolikšno razogljičenje.

Razogljičenje mobilnosti je eden ključnih ciljev v boju proti podnebnim spremembam. Avtomobilsko podjetje, kakršno je Skupina Renault, se mora za to spoprijeti s številnimi izzivi na industrijskem, energetskem in tehnološkem področju ter v dobavni verigi, hitrosti in tako naprej. Da bi dosegli ogljično nevtralnost do leta 2040 v Evropi in do leta 2050 v svetu, mora podjetje revolucionarno preobraziti načine snovanja in izdelave svojih vozil.

Prav to predstavlja Renault Emblème, ki ga bo znamka razstavila na mednarodni avtomobilski razstavi v Parizu med 14. in 20. oktobrom. To videnje družinskega avtomobila je laboratorij inovacij Renaulta, Ampere in njunih partnerjev, ki si prizadevajo izpolniti te zahteve.

Razogljičenje v celotni življenjski dobi
Poglavitni izziv tega projekta je v še nedoseženi stopnji razogljičenja avtomobila skozi njegovo celotno življenjsko dobo, »od zibke do groba« (from cradle to grave). V tem Renault Emblème sledi tistemu, kar je postavila študija Scénic Vision H2-Tech concept leta 2022, a gre še dlje z zmanjšanjem izpusta toplogrednih plinov (ekvivalent CO2 ali CO2e) za 90 odstotkov glede na enakovreden današnji avtomobil. To pomeni le 5 ton ekvivalenta CO2 od zibke do groba (metodologija je pojasnjena v okvirčku na koncu tega sporočila).

Za dosego tega so v okviru projekta proučevali množico inteligentnih, verjetnih in uresničljivih kombinacij: reciklirane materiale z majhnim ogljičnim odtisom, naravne materiale, proizvodne postopke, za katere se uporablja samo energija iz obnovljivih virov, splošno uvedbo ponovne uporabe delov in krožnosti itn. Enako je veljalo za mnoge tehnične izbire, med katerimi je tudi pogonski sklop.

Pogonski sklop združuje vsestranskost in razogljičenje
Renault Emblème ima električen pogonski sklop na dve vrsti energije, ki omogoča dva načina delovanja: z energijo iz običajne baterije, ki zadostuje za vsakdanje vožnje, ali pa z energijo iz vodikove gorivne celice za daljše vožnje.

Na konstrukcijski osnovi AmpR Medium zasnovno vozilo ima pogon na zadnji kolesi, v to zasnovo pa so vključene razne komponente pogonskega sklopa (elektromotor, baterija, gorivna celica in posoda za vodik) tako, da ostaja težišče nizko, razporeditev teže pa idealna, kar gre v prid tako zmogljivostim kot tudi učinkovitosti.

Elektromotor Emblèma ima navitje na rotorju, je izdelan brez rabe redkih zemelj in ima moč 160 kW. Električno energijo dobiva iz baterije NMC z zmogljivostjo 40 kWh, ki je lažji, cenejši, manjši in bolj kreposten kot tisti v družinskih električnih vozil z velikim dosegom. Vozilo ima z njim še vedno doseg več sto kilometrov, kar je več kot dovolj za vsakodnevne vožnje.

Gorivna celica PEMFC z močjo 30 kW deluje na nizko-ogljični vodik, ki je shranjen v 2,8-kilogramski posodi, in poskrbi za pogonsko moč potrebno na dolgih vožnjah, njen največji izkoristek pa znaša okoli 60 odstotkov.

Ta konfiguracija optimizira večstransko uporabnost tovrstnega avtomobila, ki tako lahko prevozi do 1.000 kilometrov dolgo pot enako hitro kot avtomobil z motorjem z notranjim zgorevanjem – brez polnjenja akumulatorja, le z dvakratnim polnjenjem vodika, ki traja manj kot pet minut in zadostuje za 350 kilometrov vožnje. Na tipični vožnji od Pariza do Marseilla 75 odstotkov porabljene električne energije proizvede gorivna celica, ki nima drugih izpustov kot le vodo. (mpo/foto Renault)

 

Delite