Renault Megane R.S. je športnik za vsak dan

 

Renault ima bogato športno tradicijo, na podlagi katere nastajajo tudi serijske različice športnikov za vsakdanjo uporabo, kot je Megane R.S., ki je odslej na voljo tudi kupcem na slovenskem trgu.

Pri izdelovalcu poudarjajo, da ima tudi tretji rod cestnega športnika podobne ambicije kot njegovi predhodniki, in sicer da postane merilo za športne različice kombilimuzin segmenta C, saj sta v njem združena celotno strokovno znanje in vsa strast Renault Sport.

Atraktivno vozilo, ki ga na cesti skoraj ni mogoče spregledati, ima že na prvi pogled izpostavljen športni značaj,  po zaslugi napredne tehnologije in zasnove pa ga še več pokaže v vožnji.

Največ zaslug za slednje imata podvozje, dopolnjeno s sistemom krmiljenja vseh štirih koles 4control ter štirimi blažilniki s hidravličnimi blokadami hoda, in seveda bencinski 1,8-litrski motor s turbopolnilnikom z največjo močjo 205 kilovatov (280 KM) in največjim navorom 390 Nm, ki je rezultat skupnega razvojnega dela inženirjev oddelkov Renault Sport Cars in Renault Sport Racing.

Krmiljenje vseh štirih
Sistem krmiljenja vseh štirih koles, ki ga je sicer mogoče izbrati tudi pri krotkejšem sorodniku, so strokovnjaki Renault Sport temeljito predelali in ga prilagodili potrebam zmogljivega športnega avtomobila. Sistem zagotavlja izjemno okretnost v tesnih ovinkih in zavidanja vredno stabilnost med hitro vožnjo skozi ovinke.

Pri nižji hitrosti se zadnji kolesi zasukata v nasprotno smer kot prednji, pri tem pa kot njunega odklona znaša največ 2,7 stopinje. Sistem 4control pa še posebej pride do izraza na ovinkastih cestah, ko za natančno vodljivost poskrbi za 20 odstotkov bolj direkten volan.

Pri veliki hitrosti se prednji in zadnji kolesni par zasukata v isto smer, pri tem pa je kot odklona zadnjih koles omejen na eno stopinjo. Ob brezhibni usklajenosti zadnje preme voznik uživa v večji stabilnosti in sproščeni, čeprav hkrati športno nabrušeni vožnji.

Preklop med dvema načinoma zasuka se zgodi pri hitrosti 60 km/h. Ob vklopljenem načinu vožnje Race se preklop zgodi pri hitrosti 100 km/h. Ta način je namenjen vožnji po dirkalnih stezah, kjer je hitrost v ovinkih višja, zato je parameter za preklop drugačen. Sistem tako vozniku pomaga avtomobil usmeriti skozi ovinek po idealni liniji in pospeševanje je možno že zelo zgodaj.

Novi 1,8-litrski motor s turbopolnilnikom
Novi Renault Megane R.S. uvaja novo izvedenko 1,8-litrskega motorja s turbopolnilnikom in neposrednim vbrizgavanjem goriva, ki je plod sinergij Zveze Renault-Nissan. Ta izvedenka največjo moč 280 KM (205 kW) doseže pri 6.000 vrtljajih na minuto, največji navor 390 Nm pa v območju od 2.400 do 4.800 vrtljajev na minuto.

Za dosego želenih zmogljivosti so strokovnjaki za motorje pri Renault Sport zasnovali popolnoma novo glavo motorja z okrepljeno strukturo in učinkovitejšim hlajenjem, ki zagotavlja, da se vročina razprši čim bližje zgorevalnim prostorom. Za zasnovo je poskrbela delovna skupina, v kateri so bili najboljši strokovnjaki Renault Sport Cars, Renault Sport Racing in iz Technocentre Renault1.

Pozornost so namenili tudi turbopolnilniku z dvojno spiralo (Twin Scroll), kakršen je bil vgrajen že v Mégane III R.S. Ta tehnologija pomaga izboljšati navor pri nizkih vrtljajih. Za povečanje dovoda svežega zraka so preoblikovali dovod zraka, dodali še en vstopnik zraka in nov filtrirni element z večjo prostornino.

S ciljem izboljšanja zmogljivosti pa ima novi Megane R.S. v motorju površine prevlečene s snovmi, ki so prevzete iz dirkalnikov in superšportnih avtomobilov, na primer odmikače ventilov s prevleko iz amorfnega ogljika, srajčke valjev pa zrcalno polirano vroče nabrizgano jekleno prevleko stene valja (Mirror Bore Coating).

Spremljanje in deljenje podatkov o vožnji
Monitor za telemetrijo in zbiranje podatkov o vožnji ima pri najnovejši izdaji športnika za vsakdanjo uporabo popolnoma prenovljeno in bolj ergonomično zasnovo, ponuja pa tudi razširjene funkcije.

Monitor zbira in obdeluje podatke približno štiridesetih senzorjev, ki so razporejeni po avtomobilu. Tako je možen na zaslonu na dotik naprave R-Link 2 sproten prikaz celega niza parametrov avtomobila: pospeševanja, zaviranja, zasuka volana, delovanja sistema 4control, temperatur, tlakov …

R.S. Monitor Expert pa omogoča tudi videosnemanje vožnje in nalaganje telemetrijskih podatkov na ta posnetek, ki tako postane izvrsten primer obogatene resničnosti. Videoposnetke pa lahko s pomočjo aplikacij za pametne telefone iOS in Android vozniki tudi delijo preko družbenih omrežij.

Do konca leta bo Renault Sport ponudil tudi izvedenko “Trophy”, ki bo imela moč motorja povečano na 300 KM, največji navor pa na 400 Nm. Trenutno pa lahko kupci izbirajo med štirimi izvedenkami, prilagojenimi raznoliki rabi; na voljo sta dve vrsti menjalnika, ročni ali samodejni EDC, in dve vrsti podvozja (Sport in Cup). Za najcenejšo različico Renaultovega športnika za vsak dan je treba na slovenskem trgu odšteti 29.390 evrov (mkr/foto Renault)

 

Delite