Renault Morphoz je avto za leto 2025
Futuristični avtomobil Morphoz predstavlja Renaultovo videnje električne osebne mobilnosti z deljeno rabo v obdobju po letu 2025. Izhaja iz prihodnje modularne konstrukcijske osnove Zveze namenjene električnim vozilom CMF-EV, kar mu omogoča ponudbo več konfiguracij moči, zmogljivosti in dosega, a tudi prostora za potnike in velikosti prtljažnika.
Oblikovna študija Morphoz, sledeč genski zasnovi znamke Renault in njeni oblikovni strategiji, v cvetu marjetice kot simbolnem prikazu življenjskega kroga uteleša njen cvetni list »Družina«. S svojo obliko, podrobnostmi, ureditvijo notranjščine je glasnik nove družine električnih modelov znamke Renault, ki bodo uvedeni v prihodnjih letih.
Avtomobil po meri glede na potrebe
Morphoz je po besedah konstruktorjev zamišljen kot avtomobil po meri, ki se prilagaja vsem vrstam rabe, tako tistim vsakdanjim kratkim vožnjam kot tudi daljšim potem, ki terjajo večji doseg. Osebni avtomobil, ki je v deljeni rabi, kadar ga ne potrebujete. Avtomobil, ki je zamišljen kot sestavni del raznolikih ekosistemov, in spodbuja sodelovanje. Avtonomen avtomobil, ki ga lahko vozite ali pa se pustite voziti.
Modularen križanec s povsem električnim pogonom se lahko polni z indukcijo tudi med vožnjo. Je povezljiv in ima funkcije tretje ravni avtonomne vožnje (L3). Po vzoru leta 2017 predstavljene študije Symbioz je osebni avtomobil, ki pa ima posebne funkcije vozila za deljeno rabo.
S svojo prilagodljivost Morphoz omogoča fizično preobrazbo iz krajše oblike »City« v daljšo »Travel« in obratno. Avtomobil se je tako zmožen prilagajati življenjskim okoliščinam in potrebam uporabnikov, na primer vsakdanjim vožnja in počitniškim potovanjem.
Za to ima oblika City vgrajen akumulator ravno pravšnje zmogljivosti za vsakdanje potrebe, oblika Travel pa lahko sprejme dodaten akumulator, ki poveča razpoložljivo zmogljivost in s tem omogoča daljše vožnje, na primer po avtocestah.
Oblika City in Travel
V mestni različici je Morphoz dolg 4,40 metra in ima za to zunanjo dolžino rekordno medosno razdaljo 2,73 metra. Ta omogoča vgradnjo standardnega akumulatorja z zmogljivostjo 40 kWh, s katerim avto ni obremenjen s pretirano dodatno težo. Notranjščina ponuja prostornost avtomobila na ravni višjega segmenta.
Morphoz za mestno uporabo ima poseben svetlobni pečat z dodatnimi svetilnimi diodami, njegova celotna pojava pa je bolj markantna zaradi kratkega motornega pokrova, izklesanih odbijačev in skoraj ničnih previsov, saj so kolesa potisnjena čisto v vogale avtomobila, kar po besedah oblikovalcev simbolizira okreten mestni avtomobil na električni pogon.
V obliki Travel pa je Morphoz dolg 4,80 metra in ima sorazmerno večjo medosno razdaljo, ki znaša 2,93 metra. S tem ima možnost za umestitev dodatnega akumulatorja z zmogljivostjo 50 kWh (skupna torej znaša 90 kWh), hkrati pa je v povečanem prostoru potnikom na voljo več prostora za noge in dva dodatna kovčka. Tako je nared za dolge vožnje, pri čemer je pomembno, da ima ta oblika drugače oblikovan prednji del in je v celoti bolj aerodinamična, še izpostavljajo pri Renaultu. (mpo/foto Renault)