Renault predstavlja prototip za driftanje R5 Turbo 3E
Renault je na prireditvi Chantilly Arts & Elegance 2022 predstavil razstavni prototip R5 Turbo 3E. Ta povsem električen razstavni prototip, ki je del praznovanja 50. obletnice Renaulta 5, je sodoben poklon njegovima najslavnejšima športnima različicama: Renaultu 5 Turbo in Renaultu 5 Turbo 2. Številka tri označuje zaporedje (po Turbo 2), črka E pa električen pogon.
Kot poudarjajo pri Renaultu je R5 Turbo 3E še en primer, poleg Renault 5 Prototype, »električnega preporoda« ključnega modela znamke. Renault elektrificira zgodovino, da bi se bolje pripravil na svojo povsem električno prihodnost v Evropi od leta 2030.
Zelo zmogljiv in zasnovan za driftanje
R5 Turbo 3E je namenjen zmogljivostim in dirkališčem in je pristen »drifter« povsem električno gnan in s pogonom na zadnji kolesi. Po vzoru svojega legendarnega prednika ima samo dva sedeža, zadaj pa je vgrajen pogonski sklop: dva elektromotorja, ki poganjata vsak svoje kolo, akumulator pa je vgrajen na sredini pod podom.
Zgrajen je iz cevnega okvirja, ki ga spodaj varuje raven pod, zgoraj pa varnostna kletka, ki jo je homologirala Mednarodna avtomobilistična zveza (FIA – Fédération Internationale de l’Automobile). Elektromotorja imata skupno moč 280 kW (380 KM) in 700 Nm nemudoma razpoložljivega navora.
Športna različica nove generacije je zmožna sto metrov s stoječim startom prevoziti v pičle 3,5 sekunde (3,9 sekunde v načinu »Drift«) in ima največjo hitrost 200 kilometrov na uro. Akumulator z zmogljivostjo 42 kWh ima shranjene dovolj energije za več krogov driftanja ali divjanja po poligonu gymkhana. V slednjem tekmovanju je izogibanje oviram ključno, zato se prednji kolesi lahko odklonita za več kot 50 stopinj, kar močno olajša ostre manevre.
Za lažje snemanje nastopov ima zunaj in znotraj približno deset nosilcev za kamero. Eden je, na primer, v odprtinah za žarometa spredaj in na mestu za zunanji vzvratni ogledali, kar je idealno za pridobivanje najboljših posnetkov voznikove spretnosti v driftanju.
Združevanje tradicije in prihodnosti
Ponaša se tudi z novo izvedbo prepoznavnih rež za zajem zraka v zadnjih blatnikih. Širok je 2,02 metra (25 cm več od prednika), dolg je 4 metre in visok 1,32 metra. Njegov najbolj vpadljiv del je velikansko krilce na zadku, ki avto prilepi k tlom tudi med najbolj divjim drsenjem skozi ovinke.
V prednjem odbijaču ima velike reže za zajem zraka, ki hkrati služijo hlajenju in povečanju pritiska k tlom. Trije navpično razdeljeni deli nemudoma spomnijo na odbijač Renaulta 5 Turbo 2. Štirioglati meglenki sta videti skoraj »taki kot nekdaj«, vendar so zdaj štiri in vsaka ima vgrajenih 16 svetilnih diod.
Spredaj in zadaj druge svetilne diode, obarvane rožnato, modro in rumeno, tvorijo trakove, ki zasvetijo in utripajo, ko avtomobil začne drseti, s tem pa prikličejo v spomin podobe računalniških iger iz osemdesetih in devetdesetih let. Stare video igre so služile tudi kot navdih za »kamuflažne« dekorativne karoserijske nalepke. Za konec so pleksistekla v oknih rožnato obarvana, na zadnjem levem oknu pa je nalepka z napisom »La vie en rose«, ki v svet tega razstavnega prototipa vdihne nekaj blage mehkobe.
Oblikovalci še poudarjajo, da zgodovinski simboli in namigi v oblikovanju R5 Turbo 3E ne želijo vzbujati nostalgije. Prav nasprotno, s sodobno in igrivo obdelavo ta razstavni prototip poženejo v modernost. Na primer, izbočena reža na pokrovu motorja – še en pomežik Renaultu 5 Turbo 2 – ima vgrajeno loputo za dostop do vtičnice za polnjenje akumulatorja. Prozorni deli karoserije, še zlasti v njenem zadnjem delu, nad difuzorjem, omogočajo poglede in občudovanje vse električne mehanike avtomobila. (mpo/foto Renault)