Renault Rafale predstavlja nov veter v jadrih za znamko

Renault je uradno predstavil povsem nov model Rafale, kupejevski športni terenec, ki bo kot E-Tech full hybrid 200 naprodaj od pomladi 2024. Rafale je francoska beseda, ki spominja na veter, je pa tudi povezana z letalstvom, ki je v zgodovini Renaulta zapisano z zlatimi črkami. Najvidnejši primer so rekordi letala Caudron-Renault Rafale, ki je leta 1934 doseglo hitrost 445 kilometrov na uro.

Novi Renault Rafale je prvi serijski avtomobil, ki je v celoti oblikovan v skladu z novim oblikovnim jezikom, ki so ga uvedli od prihoda Gillesa Vidala na položaj direktorja oblikovanja znamke Renault. Ta začenja novo dobo Renaultovega oblikovanja: vizionarskega in drznega, povsem uglašenega s svojim časom, v katerem se vse močno pospešuje in bodo novi modeli le z avantgardnostjo lahko ostali privlačni vse svoje življenjsko obdobje.

Renault Rafale je dolg 4,71 metra in širok 1,86 metra, kar ga uvršča naravnost v segment D. Visok je 1,61 metra, s čimer sega v jedro športnih terencev. Zahvaljujoč veliki medosni razdalji (2,74 metra, kakršno ima tudi novi Espace), ima Rafale popolnoma gladko upognjeno strešno linijo, ki ohranja visok strop nad drugo sedežno vrsto, a nima potrebe po prelomu linije ob zadnjem oknu.

Renault Rafale je zasnovan na modularni konstrukcijski osnovi CMF-CD Zveze, ki je na najvišji ravni zmožnosti za uporabo tehnoloških vsebin za podvozje, pogonske sklope in elektronsko opremo. Po dosegu in izpustu CO2 se uvršča med najboljše svojega segmenta zahvaljujoč hibridnemu pogonskemu sklopu z bencinskim motorjem E-Tech full hybrid 200 in samodejnemu menjalniku z več načini delovanja. Kmalu bo dobil še novo različico hibridnega pogonskega sklopa E-Tech, ki bo imela moč 300 KM in pogon vseh štirih koles: E-Tech 4×4 300.

Potniška kabina sledi oblikovnim in tehnološkim smernicam znamke.

Visoko tehnološka mehanika
Hibridni pogonski sklop E-Tech full hybrid 200 (150 kW oziroma 200 KM) ima zaporedno-vzporedno zasnovo. Sestavljajo ga trivaljni 1,2-litrski bencinski motor s turbo polnilnikom, največjo močjo 96 kW (130 KM) in največjim navorom 205 Nm ter dva elektromotorja. Motor z notranjim zgorevanjem je že sam po sebi tehnološki biser, ki združuje Millerjev cikel zgorevanja, nizkotlačno povratno kroženje izpušnih plinov, turbo polnilnik s prilagodljivo geometrijo ter zasnovo z dolgim hodom batov po vzoru dizelskega motorja. Končni rezultat vsega tega je 41-odstoten energijski izkoristek.

Glavni elektromotor ima moč 50 kW (70 KM) in 205 Nm navora. Napaja ga litij-ionski akumulator z zmogljivostjo 2 kWh pri napetosti 400V, kar omogoča vožnjo na elektriko. Drugi elektromotor je visokonapetostni zaganjalnik in generator (HSG – High-voltage Starter Generator) z močjo 25 kW in 50 Nm navora, ki skrbi za zagon bencinskega motorja in pretikanje sekvenčnega menjalnika s pomožnimi sklopnimi zobmi in brez sklopke. (mpo/foto Renault)

Renault se lahko pohvali tudi s tradicijo na področju letalstva.

 

Delite