Robot ni nikoli utrujen

Ford v centru, kjer opravljajo klimatske preizkuse in vozila izpostavljajo različnim podnebnim in geografskim obremenitvam, namesto voznikov uporablja dva vzdržljiva robota.

Fordova najsodobnejša »vremenska tovarna« v Nemčiji, v Kölnu, po besedah predstavnikov znamke, še nikoli ni imela toliko dela kot v minulih mesecih. Uporabljajo jo za simulacijo različnih ekstremnih pogojev pod eno streho, inženirjem pa omogoča testiranje vozil na način, ki je manj obremenjen z omejitvami potovanja kot testiranje v resničnem svetu. A simulirane razmere so tako realistične, da lahko tudi najbolj izkušeni testni vozniki postanejo utrujeni ali se slabo počutijo, na primer pri testiranju na višini.

Ford je zdaj najel dva robotska testna voznika, ki ju je ekipa poimenovala Shelby in Miles. Carroll Shelby in Ken Miles sta bila ključna za razvoj Forda GT40, ki je leta 1966 zmagal na dirki 24 ur Le Mansa. Shelby pa je zaslovel tudi s svojim sodelovanjem pri Fordu Mustangu in s predelanimi vozili, ki nosijo njegovo ime. Nova robotska sodelavca bosta pomagala prenašati obremenitve, zlasti pri višinskih testih s ključno zahtevo, da test s popolno izvedbo ponovijo večkrat zapored.

Živi vozniki so bolj občutljivi
Pri človeških voznikih testiranje v vetrovniku – še posebej na visoki nadmorski višini – zahteva številne varnostne protokole, kot so jeklenke s kisikom, medicinska oprema in reševalec na kraju samem, saj je treba ves čas spremljati zdravstveno stanje voznika.

Vsak robotski testni voznik lahko deluje pri temperaturah v območju od -40 °C do +80 °C in na ekstremnih nadmorskih višinah ter ga je mogoče nastaviti in programirati za različne načine vožnje. Noge robotskega testnega voznika segajo do stopalk za pospeševanje, zaviranje in upravljanje s sklopko, z eno roko lahko prestavlja, z drugo pa zažene in ustavi motor.

Kljub sodobnemu klimatskemu preizkusnemu centru pa Ford obenem nadaljuje s testiranjem in s človeškimi vozniki v dejanskem okolju na različnih evropskih lokacijah in po vsem svetu, vključno z alpsko cesto na gori Grossglockner v Avstriji in zasneženo regijo Arjeplog na Švedskem. (mpo/foto Ford)

»Ta nova voznika sta fantastični okrepitvi ekipe, saj lahko opravljata zahtevne vzdržljivostne preizkušnje na izjemni nadmorski višini in pri visokih temperaturah. Ko je robot na voznikovem sedežu, lahko teste izvajamo celo noč, ne da bi nas skrbelo, da bo voznik potreboval sendvič ali da bo moral iti na stranišče.«
Frank Seelig, nadzornik, testiranje v vetrovniku, Ford Evropa

 

 

Delite