S Porschejem 356 z Vranskega do Slovenskih Konjic

Pri Porscheju letos praznujejo 70-letnico njihove blagovne znamke. 8. junija 1948 so v Avstriji izdelali in registrirali prvi avtomobil: 356 Nr1 Roadster. To je bil prototip s sredinsko postavljenim motorjem, ki so si ga izposodili pri Volkswagnu.

Ko se je leta 1950 začela serijska proizvodnja modela 356 v Zuffenhausnu (Stuttgart), se je od »številke 1« najbolj razlikoval po motorju, ki so ga namestili v zadek avtomobila. O tem bomo več pisali v oktobrski številki naše revije.

Tam boste lahko prebrali tudi o naših vtisih z vožnje praktično »novega« 356 SC, izdelanega leta 1964. To je bila zadnja serija Porscheja 356, katere »kariera« se je zaključila leta 1965. Istega let,a kot je s traku pripeljal naš »testni avto«, je stekla proizvodnja neuničljivega 911.

Testni 356 je v Slovenijo priplul čez lužo. Tukaj so ga razstavili do zadnjega vijaka in ga povrnili v tovarniško stanje. Ko so našemu novinarju, Emilu Šterbenku, zaupali volan tega dragocenega vozila, je števec kazal vsega 114 prevoženih kilometrov. Čeprav ga zaradi utekanja motorja ni pognal več kot do 3.200 vrt/min, je bila vožnja 54-letnega športnika s 95 KM pod zadnjim pokrovom skrajno zanimiva izkušnja. (emi, foto J. Grom)

Porsche 356 je na črno-beli fotografiji iz leta 2018 videti prav tako nov kot več kot pet desetletij nazaj.
V temeljito obnovljenem motorju je živih vseh 95 konjičkov, preden jih bo varno pognati v galop pa bo treba z občutkom prevoziti vsaj 3.000 km.

Več o vtisih z vožnje Porscheja 356 SC boste lahko prebrali v reviji Mehanik in voznik št. 143 (september/oktober 2018), ki bo izšla v drugi polovici meseca oktobra 2018.

Delite