S Scanio LNG do Sežane in nazaj

Pri večini evropskih proizvajalcev tovornjakov iščejo nadomestila za dizelski pogon in Scania je pri tem ena izmed vodilnih. Rešitev, ki je kupcem dostopna, je pogon na plin. Konec leta 2017 so predstavili 13-litrski motor, ki ga poganja utekočinjeni naravni plin (liqud natural gas – LNG) in tega smo lahko preizkusili v praksi.

Motor razvije 302 kW oziroma 410 KM pri 1.900 vrt/min, enako kot ena šibkejših različic dizelskega motorja. Najvišji navor znaša (2.000 Nm), in je na voljo med 1.100 in 1.400 vrt/min, kar je manj kot 10 % manj od primerljivega dizla.

Voznikovo delovno mesto je enako kot pri dizelski različici, le stopnja hrupa je še nižja.

Plinsko Scanio smo preizkusili na relaciji Ljubljana- Sežana. In ugotovili, da ima vse lastnosti, ki smo jih pri tovornjakih te znamke vajeni. Tudi vožnja z motorjem, ki ga poganja plin se od tiste z dizlom praktično ne razlikuje. Robotizirani menjalnik motorju pusti, da se v posameznih prestavah malo više zavrti, ko pa pride do 12. prestave, se vrti z enako nizkimi vrtljaji kot dizelska različica. Motorji s pogonom na plin nimajo motornih zavor, zato je v teh modelih retarder serijsko vgrajen in ga je mogoče izključiti.

Rezervoar je potrebno pred polnjenjem ozemljiti, debelejša cev dovaja utekočinjen plin, tanjša pa odvaja zrak, iztisnjen iz rezervoarjev.

Delovanje motorja na plin je tišje, kar povečuje stopnjo udobja. Servisni interval predhodnih generacij motorjev na plin je bil 30.000 km, sedaj pa so ga podaljšali na 45.000 km. V dva rezervoarja gre 280 kg utekočinjenega plina, tako da je z enim polnjenjem mogoče prevoziti več kot 1.000 kilometrov tudi v predelih z razgibanim reliefom.

Več o Scanii LNG bomo objavili v oktobrski številki revije Mehanik in voznik. (emi/foto emi)

 

Delite