S Smartom na 55.000 kilometrov dolgo pot

Noben drug avto ni prilagojen mestnemu prometu tako kot Smart. A mladega para s Kitajske to ni odvrnilo od tega, da se je na potovanje po Evropi podal prav s tem malčkom. 25-letna Zu in njen šest let starejši fant Li iz Pekinga sta za zdaj obredla že pol stare celine.

Mlada Kitajca Zu in Li sta prepričana, da za potovanje človek ne potrebuje večjega avta, kot je Smart.

Mlada ljubitelja potovanj sta s Smartom že obiskala baltske države in Skandinavijo, države Beneluksa, Španijo, Portugalsko, nato pa sta se zapeljala nazaj proti severu skozi Švico, Nemčijo in Avstrijo. Sodeč po njunem instagram profilu se ta čas nahajata v Italiji. Na njunem seznamu držav, ki jih nameravata obiskati s prikupnim malčkom, so tudi balkanske države, od koder se bosta odpeljala proti Turčiji in naprej proti Bližnjemu vzhodu in vse do domačega Hongkonga. »Kot načrtujeva, naj bi potovanje trajalo približno 200 dni, pri tem pa bova prevozila okrog 55.000 kilometrov in prečkala 45 držav,« pravi Li.

Mestni malček, opremljen za dolgo potovanje.

Mestni malček na popotovanju
Že sama vožnja je prav posebna. Še bolj pa to postane, ko se osredotočimo na vozilo, s katerim se prevažata. Zu in Li nista navadna popotnika, ki bi za svoje pustolovščine uporabila VW Bus ali pa Mercedesov razred G ali Land Cruiserja. Kitajca sta se na pot podala s Smartom Brabus. »Zakaj pa ne?« odgovori Li na vprašanje, zakaj potujeta ravno s tem avtomobilom. »To je avto kot vsak drug.«

Glede na zelo omejen prostor za prtljago sta morala dobro premisliti, kaj potrebujeta na poti.

Smart ima na Kitajskem prav poseben sloves. Nekateri ga obožujejo, ker je tako prilagodljiv in s tem omogoča izstopanje iz množice – kar pri milijardi prebivalcev in v milijonskih mestih sploh ni tako nezanemarljivo. Drugi pa ga sovražijo, ker deluje kot igračka in je pravi avto zanje zgolj SUV ali limuzina. Zato si zlahka predstavljamo, kaj si o tovrstnem podvigu mislita njuni družini. A ko sta odšla na pot in sta se oglasila iz Helsinkov, Pariza in Barcelone, se je začelo spreminjati tudi to. »Počasi so postali na naju celo malo ponosni,« se veselita.

Popotnika sta v malčku našla prostor tudi za “mini kuhinjo” in nekaj popotnice.

Hkrati priznavata, da mora biti potovanje s takšnim avtomobilčkom vnaprej dobro premišljeno. Več tednov sta pretehtavala, kaj vse bosta vzela s seboj na pot. To je bilo toliko bolj pomembno, saj na poti kampirata in sama skrbita zase. Da bi šlo vse po načrtih in se jima ne bi kaj sfižilo zavoljo prevelike teže in prtljage, ki sta jo pritrdila na streho, sta svoj namen najprej dodobra preskusila. »Osem tednov in več tisoč kilometrov sva prevozila po različnih cestah.«

Prva polovica poti brez večjih težav
Vsaj na prvi polovici potovanja se je Smart Brabus dobro odrezal, Zu in Li pa sta ga takole pohvalila: »Dejansko nihče ne potrebuje večjega avtomobila.« Hkrati se veselita druženja tudi z drugimi člani družine Smart. Kjer koli se pojavita, povsod požanjeta veliko zanimanja med drugimi vozniki Smartov.

Mali Smart, opremljen za dolgo potovanje, zbuja veliko pozornosti …
… ne le pri dvonožcih, ampak tudi štirinožcih, ki srečajo popotniškega malčka.

A prav veliko časa nimata. »Pravzaprav se ustavljava le v glavnih mestih, si ogledava najpomembnejše znamenitosti, potem pa že hitiva naprej. V nasprotnem primeru bi bilo nemogoče slediti načrtu poti,« pravi Zu. »Zgodi se, da se kak dan ustaviva le na bencinski črpalki.« In takih postankov je bržkone kar nekaj, glede na to, da ima Smart zgolj 28-litrski rezervoar, kar pomeni, da ga je včasih treba napolniti trikrat ali celo štirikrat dnevno.

Natrpan urnik potovanja zahteva, da se v večini držav oglasita le v glavnem mestu, si ogledata nekaj znamenitosti in odbrzita dalje.
Ker ima Smart le 28-litrski rezervoar, so obiski na bencinskih servisih pogosti.

Seveda pa se zgodijo tudi kakšni nenačrtovani postanki zavoljo nevšečnosti, na primer ko se je zlomil strešni prtljažnik in sta morala popotnika z že tako skromnega seznama prtljage črtati še nekaj dodatnih stvari, na iberskem polotoku so jima ukradli mobilna telefona ali pa ko sta nekje v Skandinaviji preprosto molče sedela na neki bencinski črpalki, saj nista imela več moči za nadaljevanje poti.

Prva polovica poti je minila brez večjih težav, a brez krajšega postanka na servisu ni šlo.

Na seznamu ciljev tudi ostale celine
Toda takoj, ko sta se ponovno podala na pot in prevozila dva, tri ovinke, ju je že čakalo čudovito doživetje ali tako krasen razgled, da so bile vse težave pozabljene. »Obožujeva potovanja,« se strinjata. Zato doslej še nikoli nista imela domotožja in imata mešane občutke glede tega, ko bosta nekega novembrskega dne svoje popotovanje zaključila na srečanju Smartov v Hongkongu. Kot pravita, se kot doma počutita le, ko sta na poti. Zato je njuna domovina za zdaj samo eden od ciljev. Ko bosta zbrala dovolj denarja, že vesta, da bosta ponovno odšla na pot. V mislih imata Severno in Južno Ameriko, potem Avstralijo in na koncu še Afriko. In s katerim vozilom? »Z najinim Smartom, seveda,« se zasmeje Zu, »s katerim pa?« (pfi/foto the.smart.traveler)

 

Delite